Re: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.

Autor: Tomasz Finke <tom_at_ict.pwr.wroc.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 12:54:37 MET DST

januszek wrote:

> Tyle ze taki operator musi zaplacic urzedowi ten vat... Ergo nie moze
> zbywac faktur za 10% wartosci brutto...

O rany, czy trudno sobie wyobrazić np. faceta, który handluje na
giełdzie nielegalnym oprogramowaniem i kupił na swoją firmę 20
komputerów z nagrywarkami, oraz wziął w leasing ciężarowego E-klasse do
wożenia towaru? Nikomu przecież nie wystawi faktury na to, co
sprzedaje, ale poniósł spore koszty. A teraz będzie mógł zarejestrować
się jako operator, żeby mieć jakieś legalne przychody i odliczać sobie
VAT od kupowanego sprzętu i łącza do Internetu, którego sam używa do
ściągania warezów. Formalnie będzie co miesiąc wychodzić na zero albo
z minimalnym zyskiem, żeby nie wzbudzać podejrzeń i żadnego VAT-u też
nie będzie odprowadzać.
Też już mnie nudzi ten wątek i proponuję EOT.

T.