Re: Słaby upload w sieci kablowej

Autor: futszaK <futszak_at_post.pl>
Data: Sat 25 Sep 2004 - 23:42:21 MET DST

Sat, 25 Sep 2004 13:07:59 +0200, użyszkodnik "Szymon"
<szwyr.ciachnijto@wp.pl> napisał:

>Przesadzasz z tym uploadem - kilkadziesiąt Mb/s ?

aj fachowcy fachowcy

u klienta jest modem, po stronie sieci kontroler modemów czyli CMTS

topologia kanału zwrotnego odpowiedzialnego za upload przypomina
topologie kanalizacji odpowiedzialnej za odprowadzanie ścieków,
wszystkie zakłócenia zbierane po drodze spotykają się w CMTSie a on
spośród nich musi wyłowić sygnał użyteczny, a im więcej szumów jest w
sygnale użytecznym tym mniej danmych można w jednostce czasu przesłać

analogia sieci kablowej do ADSLu jest błedna
bo ADSL wykorzystuje pojedyńczą pare drutów punkt-punkt w
przeciwieństwie do sieci kablowej gdzie jest topologia
punkt-wielopunkt.
 asymetryczność w ADSLu może być ustawiona w odwrotnym kierunku u
wszystkich abonentów czego zrobić się w sieci kablowej nie da ze
względu na zatłoczenie wspomnianego przeze mnie kanału zwrotnego, za
to przesłać dane z dużą prędkością (10 i więcej Mbps) od operatora do
pojedyńczego abonenta w sieci kablowej nie byłoby większym problemem
co trudniej by było do wykonania w sieci opartej na cienkich kabelkach
i ADSLu

--
futszaK
598339018 887233199