serwer darmowej poczty

Autor: xyz <zak_at_aster.pl>
Data: Tue 31 Aug 2004 - 18:35:46 MET DST

Witam

Zamierzam uruchomic niewielki serwer darmowej poczty i jestem na etapie
dobierania sprzetu.
Chcialbym zasiegnac Waszej opinii na ten temat, prosze o wypowiedz osoby z
doswiadczeniem.

Skrzynki maja miec objetosc 100MB limit przesylki 20MB
antywirus+antyspam
webmail
exim lub qmail (nie jestem pewien czy to dobry wybor, a moze postfix)

zakladam uzyskanie okolo 20 tys kont w okresie 6 miesiecy

i teraz pytanie:
Jakie sa minimalne wymagania pojedynczego serwera, procesory, pamiec, dyski
Jakie moze byc % wykorzystanie przestrzeni dyskowej, chyba nie kazdy
uzytkownik trzyma 100MB na poczcie :)

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie i opinie.

--
pozdrawiam
Krzysztof