Re: Stanowisko koalicji

Autor: Paweł Tyll <ofca_at_ofca.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 23:49:38 MET DST

"Zbigniew Sikora" <zs@hor.net.pl> wrote in message
news:cffrt7$23v$1@news2.ipartners.pl...
> TP SA jest operatorem dominującym na rynku dzierżawy łącz, co wynika z jej
> procentowego udziału w rynku. W związku z tym jest obowiązana do stosowania
> odpowiednich procedur i stawek dzierżawy. Wynika to z Prawa
> Telekomunikacyjnego, jak i ze stanowiska UOKiK badającego tę sprawę.
Co nie zmienia faktu, że na terenach zdominowanych przez Netię, praktyki
monopolistyczne (przykładając oczywiście odpowiedni współczynnik skali)
stosowane przez Netię hamują rozwój alternatywnych form dostępu do Internetu
na takich terenach. TP ma wszystkim iść na rękę tylko dlatego, że jest
operatorem dominującym, a inni to już mogą robić to samo, bo nie są? Fajna
koncepcja. Podoba mi się. Efektywnie doprowadzi to do tego (a uściślając
próbuje doprowadzić), że będzie kilka firm klasy TP, a niezależni mali
operatorzy będą tak samo udupieni jak teraz. Ciekawe czemu TP broni się ręcyma
i nogoma przed takim rozwojem wydarzeń? Ja nadal czekam na pojawienie się w
oficjalnych cennikach pozycji 'Dostęp do sieci Internet, bez dostępu do sieci
TPnet' - skoro to główny problem na drodze ku obniżeniu cen, to wierzę że
znalazłoby się wielu chętnych na usługi tańsze od tepsianego nowego
Polpaka/DSLa po konkurencyjnych cenach, za cenę braku dostępu do tej zlepki
ssaczy p2p. Dodatkowo tego typu usługi mogłyby zachęcić dotychczasowych
content-providerów hostujących się z TPnet do zapewnienia sobie dodatkowych
alternatywnych metod dostępu do swojego contentu.

Zdrówko.