FAQ - promocja ,,Dostep do Internetu Frame Relay TP"

Autor: Rafał Worosz <Rafal.Worosz_at_telekomunikacja.pl>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 17:26:00 MET DST
Message-ID: <ceoarh$2ct$1@atlantis.news.tpi.pl>

Witam,
Dla zainteresowanych zamieszczam dodatkowe informacje:

1. Na czym polega promocja "dostep do Internetu Frame Relay TP''?

      Promocja "dostep do Internetu Frame Relay TP''polega na swiadczeniu
uslugi symetrycznego dostepu do Internetu wg protokolu Frame Relay o
szybkosci dolaczenia do 1 Mbit/s lub do 2 Mbit/s wraz z gwarancja jakosci
na poziomie certyfikatu TP SLA progres.

2. Jakie sa podstawowe warunki skorzystania z promocji?

      Warunkiem podstawowym skorzystania z promocji jest stwierdzenie przez
sluzby techniczne TP mozliwosci technicznych swiadczenia Uslugi.

3. Jaka jest przeplywnosc gwarantowana dla poszczegolnych laczy w
ramach promocji?

       W ramach Uslugi zestawiane jest do routera brzegowego sieci
szkieletowej POLPAK lacze o przepustowosci rownej szybkosci dolaczenia.

4. Czy dostep zamowiony w promocji umozliwia rowniez zestawienie
kanalow PVC do transmisji danych?
       Nie ma mozliwosci ustanowienia transmisji danych w warstwie drugiej
pomiedzy dwoma urzadzeniami Abonenta lub urzadzeniami Abonenta i osob
trzecich.

5. Czy dodatkowo mozna zamowic BGP?

      Dla dostepow zamowionych w ramach promocji TP nie swiadczy uslugi
BGP.

6. Czy istnieje wymog minimalnego czasu trwania umowy na ,, dostep do
Internetu Frame Relay TP"?

      Umowa moze byc zawarta na czas okreslony i na czas nieokreslony.

7. Jakie dodatkowe rabaty mozna przyznac Klientom zamawiajacym
dostepy do Internetu w ramach promocji?

Do ustalania oplat za w ramach Promocji nie stosuje sie przyznawanych przez
TP ulg, rabatow, upustow lub innych obnizeń oplat.

8. Czy dotychczasowi Abonenci POLPAK-T oraz uslug transmisji danych
Frame Relay/ATM moga przystapic do promocji?

   Do promocji moga przystapic zarowno nowi Klienci, jak i
dotychczasowi Abonenci uslug sieci POLPAK-T oraz uslug transmisji
danych Frame Relay/ATM.

9. Jaki proces sprzedazowy obowiazuje dla promocji?

Obowiazuje tok postepowania zgodny z aktualnym procesem sprzedazowym
dla uslug transmisji danych Frame Relay/ATM ( przy wykorzystaniu
formularzy zamowień i wzorow umow wprowadzonych w ramach promocji ),
tj.

a) Przyjecie i rejestracja zamowienia,
b) Wywiad techniczny,
c) Przygotowanie i podpisanie umowy, rejestracja umowy, przekazanie
podpisanej umowy wraz z kompletem dokumentow do PKzK POLPAK
d) Uruchomienie uslugi
e) Odnotowanie w SOK daty uruchomienia uslugi.

10. Czy w wypadku Abonentow uslug sieci POLPAK-T oraz uslug
transmisji danych Frame Relay/ATM skladajacych zamowienia na lacza w
dotychczasowej lokalizacji w promocji rowniez obowiazuje dotychczasowy
proces sprzedazowy, jak dla uslug transmisji danych Frame Relay/ATM?

Obowiazuje tok postepowania zgodny z aktualnym procesem sprzedazowym
dla uslug transmisji danych Frame Relay/ATM ( przy wykorzystaniu
formularzy zamowień i wzorow umow wprowadzonych w ramach promocji ).

11. Czy w wypadku Abonentow uslug sieci POLPAK-T oraz uslug
transmisji danych Frame Relay/ATM skladajacych zamowienia na lacza w
dotychczasowej lokalizacji w promocji bedzie zachowana ciaglosc
swiadczenia uslug stalego dostepu do Internetu?

Mozliwe sa nastepujace sytuacje:

a) Zamowienie nowego ( dodatkowego ) lacza dostepowego. W wypadku
zamowienia nowego portu dostepowego ( i zachowania dotychczasowego
portu Frame Relay, wzglednie POLPAK-T ) zapewniona bedzie ciaglosc
korzystania z uslug stalego dostepu do Internetu TP.

b) Rezygnacja z dotychczasowego dostepu Frame Relay/ATM i zamowienie
dostepu do Internetu Frame Relay TP w ramach promocji z technicznego
punktu widzenia mozliwe do realizacji poprzez zdalna rekonfiguracje
parametrow i bez koniecznosci wymiany dotychczas uzytkowanego sprzetu.
W takim wypadku zapewniona bedzie ciaglosc korzystania z uslug
analogicznie do pkt. 1.

c) Rezygnacja z dotychczasowego dostepu Frame Relay/ATM, wzglednie
POLPAK-T i zamowienie dostepu do Internetu Frame Relay TP w ramach
promocji z technicznego punktu widzenia wymagajace przelaczenia
klienta do innego wezla dostepowgo / zmiany adresacji IP / zmiany
sprzetu w lokalizacji klienta. Rekonfiguracja dotychczasowych portow
dostepowych i ewentualna wymiana sprzetu u Klienta moze powodowac
przerwe w korzystaniu z uslug stalego dostepu do Internetu.

13. Czy w wypadku rezygnacji z dotychczasowego dostepu Frame
Relay/ATM, wzglednie POLPAK-T i zamowienia dostepu do Internetu
Frame Relay TP w ramach promocji z technicznego punktu widzenia
wymagajace przelaczenia klienta do innego wezla dostepowgo / zmiany
adresacji IP / zmiany sprzetu w lokalizacji klienta konieczne bedzie
wykonanie dodatkowych czynnosci przez Klienta?

W przypadku opisanym powyzej nalezy poinformowac Klienta, ze
migracja istniejacych portow dostepowych do oferty promocyjnej od
strony technicznej wymagac bedzie
przelaczenia kanalu PVC do innego rutera dostepowego do Internetu czego
konsekwencja bedzie zmiana 4-adresowej podsieci laczacej ruter TP z ruterem
klienta. PKzK POLPAK bedzie informowal wskazana osobe o dokonanym
przelaczeniu i zmianie adresow IP - klient bedzie musial zmienic adres IP na
porcie swojego rutera od strony WAN. W przypadku przepiecia klienta z rutera
Cisco na ruter Juniper, konieczna bedzie rowniez na ruterze klienta zmiana
parametru encapsulation na: FrameRealy IETF, o ile parametr ten jest inny.
Powyzsze dzialania zwiazane z rekonfiguracja dotychczasowych portow
dostepowych i ewentualna wymiana sprzetu u Klienta moga powodowac
przerwe w korzystaniu z uslug stalego dostepu do Internetu.

Przelaczenia na inny ruter dostepowy do Internetu, a w konsekwencji zmiany
IP, beda wykonywane w dniach roboczych (poniedzialek -piatek) w godzinach
pracy Dzialu Realizacji SJO POLPAK, czyli od 8.00 do 16.00.

14. Jakie dokumenty formalne nalezy zlozyc w wypadku Abonentow
uslug sieci POLPAK-T oraz uslug transmisji danych Frame Relay/ATM
skladajacych zamowienia na lacza w dotychczasowej lokalizacji w
promocji rowniez obowiazuje dotychczasowy proces sprzedazowy, jak dla
uslug transmisji danych Frame Relay/ATM?

Formalnie wymagane bedzie zlozenie kompletu dokumentow dla promocji
( potwierdzenie rezygnacji Abonenta z dotychczasowych uslug zawarte
bedzie w formie zapisu regulaminowego na nowej umowie podpisywanej w
ramach promocji ).

15. Czy w wypadku Abonentow uslug sieci POLPAK-T oraz uslug
transmisji danych Frame Relay/ATM skladajacych zamowienia na lacza w
dotychczasowej lokalizacji w promocji konieczny jest wywiad
techniczny?

Tak. Uwaga: w zleceniu na wywiad techniczny nalezy zaznaczyc ,, dotyczy
zamowienia na dostep w ramach promocji w dotychczasowej lokalizacji ''.
Na zamowieniu skladanym w PKzK POLPAK nalezy dopisac uwage
okreslajaca, czy zamowienie dotyczy rezygnacji z istniejacego dostepu
/ zdalnej rekonfiguracji.

16. Czy w wypadku Abonentow uslug sieci POLPAK-T oraz uslug
transmisji danych Frame Relay/ATM, ktorych dotychczasowe umowy
dotycza kilku portow dostepowych zapis regulaminowy z umowy
promocyjnej automatycznie rozwiazujacy dotychczasowa umowe odnosil
bedzie sie do wszystkich portow.

W przypadku Abonentow uslug sieci POLPAK-T oraz uslug transmisji
danych Frame Relay/ATM, ktorych dotychczasowe umowy dotycza kilku
portow dostepowych a Abonent zamierza zrezygnowac z jednego z nich
w zwiazku z przystapieniem do promocji nalezy podpisac aneks do
dotychczasowej umowy dla uslug transmisji danych Frame Relay/ATM
uwzgledniajacy zaktualizowana liczbe dostepow wykorzystywanych przez
Klienta w ramach uslug transmisji danych Frame Relay/ATM.

17. W jaki sposob naliczane sa bonifikaty w przypadku niedotrzymania
parametrow uslugi zagwarantowanych w SLA Progres?

 Bonifikaty sa naliczane zgodnie z Regulaminem i Cennikiem Uslugi Certyfikat
jakosci TP SLA dla uslug transmisji danych. Podstawa naliczania bonifikat
jest oplata abonamentowa miesieczna za korzystanie z promocji dostep do
Internetu Frame Relay TP.

18. Czy Klient korzystajacy z promocji dostep do Internetu Frame Relay TP
moze dodatkowo zamowic usluge SLA Premium w ramach uslugi Certyfikat Jakosci
TP SLA dla uslug transmisji danych

TAK

19. W jaki sposob obliczana jest wartosc SLA Premium w ramach uslugi
Certyfikat Jakosci TP SLA dla uslug transmisji danych?

Oplaty za usluge SLA Premium sa naliczane zgodnie z Regulaminem i Cennikiem
Uslugi Certyfikat jakosci TP SLA dla uslug transmisji danych. Podstawa
naliczania oplaty za usluge SLA Premium jest oplata abonamentowa miesieczna
za z dostepu w ramach promocji dostep do Internetu Frame Relay TP.

20. Czy Klient korzystajacy z promocji dostep do Internetu Frame Relay TP
moze dodatkowo skorzystac z uslugi Zarzadzania Urzadzeniami CPE?

TAK

21. Czy istnieje mozliwosc uruchomienia load balancing'u w przypadku gdy
Klient posiada lacza uzytkowane w ramach promocji dostep do Internetu Frame
Relay TP?

 Istnieje mozliwosc uruchomienia load balancing'u z przypadku, gdy Klient
chce ta usluga objac dostepy o przepustowosci 2Mb/s

22. Czy lacza w ramach promocji dostep do Internetu Frame Relay TP, ktore
beda objete usluga load balancing'u musza spelniac dodatkowe wymagania
techniczne?

 Nie ma dodatkowych wymagań technicznych dla dostepow 2 Mb/s w ramach
promocji dostep do Internetu Frame Relay TP.

23. Czy ilosc adresow IP jest ograniczona tylko do 4 dla jednego dostepu w
ramach promocji dostep do Internetu Frame Relay TP?

 Nie. 4 adresy IP przyznawane sa standardowo, aby mozna bylo uruchomic
szybko usluge z podstawowa funkcjonalnoscia. W przypadku, gdy ilosc adresow
IP bedzie dla Klienta niewystarczajaca, to Klient moze wystapic o dodatkowa
pule adresow IP wypelniajac odpowiedni wniosek w formie elektronicznej na
stronie http:// ripe.tpnet.pl.

--
 pozdrawiam
 Rafal Worosz,
 Departament Wsparcia Sprzedazy
 TP, 00-014 Warszawa, ul. Moniuszki 1A
Rafal.Worosz@telekomunikacja.pl
Received on Tue Aug 3 17:30:27 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 03 Aug 2004 - 17:40:01 MET DST