Re: Cena fr w tpsa

Autor: Kocureq <adres_at_w.stopce.pl>
Data: Mon 28 Jun 2004 - 21:01:38 MET DST

Janusz - Vahanara napisał(a):

> Graniczną wartością jest 10 kB/s na jednego użytkownika. Przy upload
> mniejszym od 10 kB/s download jest limitowany.

Wszystko pieknie, ale tak jest w normalnych klientach. Istnieje cala
masa uznanych za leecherskie. KTore moga miec upload limit na 500 KB/s,
ale zrywaja polaczenia z kazdym klientem. Poza tym w normalnym kliencie
limit DL=3*limit UL, a w osiedlowce gdzie lacza sa i tak przyciete nic
nie stoi na przeszkodzie dac sobie limit UL na 200 KB/s.

Poza tym eMule to nie jedyny sysytem p2p, wspomnialem jedynie te, ktore
znam i gdzie wiem, ze nie trzeba duzo wysylac zeby ciagnac.

I to mialo miec na celu wykazanie, ze ZU (Zwykly Uzytkownik) wcale nie
potrzebuje symetrycznego lacza.

> A poza tym... kredyty i kolejki. :-)
> Wysyłając dane pod Mułem zbiera się u innych "kredyty". Bez nich można
> ściągać małe pliki, ale na film to użytkownik będzie czekał "do usranej
> śmierci" i się nie doczeka.

Nieprawda jest jakoby. Sprawdzone w praktyce. Normalny mod bez zadnych
kredytow w 4h po wlaczeniu ciagnie film 20KB/s i tak juz mu zostalo.
Systemy kredytowania maja spory wplyw na kolejke, ale nie tak duzy jak
to opisujesz. I nie ma tu znacznie wielkosc pliku.

> Muła można zablokować albo całkowicie albo wcale.
> Blokada upload oznacza ***w praktyce*** blokadę download.
> I tym się różni Muł od np. Kazzy, czy Torrenta.

A po co to piszesz? Wierze, ze znasz sie na eMule. Wykazywanie jednak
tego tu i teraz chyba nie ma zwiazku z topikiem?

> To tyle gwoli "wyjaśnień merytorycznych".
> A dyskusji o tym, kto psuje rynek ISP: czy TP/Netia, czy też ASKi, a może
> "biznesy Wi-Fi" nie przeszkadzam. ;-)

ok ;)

--
==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====