Re: TeleNet

Autor: Neas <neas_at_usun-to.neas.ws>
Data: Mon 21 Jun 2004 - 00:18:08 MET DST

"Artur Orlowski" <look@to.the.signature.pl> pisze:

> Nigdy nie mów nigdy. Zapewne z zasobów swojego ISP wyciągniesz i
>100Mbit/s, a z zasobów ISP Twojego ISP te 512kbit/s jest zapewne
>osiągalne.

Jeśli o to chodzi, to przykład uczciwego postawienia sprawy
widać na aster.pl. Tam wyraźnie wyróżniona jest przepustowość
łącza do zasobów własnych i przepustowość łącza do internetu.

Po za tym zdaje mi się, że ISP sprzedając łącza do Internetu
nie ma na myśli własnego ethernetu, więc jeśli mowa o maksymalnej
szybkości łącza to powinna ona dotyczyć zasobów zewnętrznych.

Po za tym Twoje porównanie jest niezbyt sensowne także dlatego,
ze analogią do jakości drogi dla samochodu może być raczej
tylko jakość 'drogi' do danego hosta (oczywiśćie ISP nie może
odpowiadać, że z serwera postawionego sdi nie da się osiągnąć
znamionowej prędkości łącza).

Analogią do obciążenia łącza providera może byc ilość
samochodów na drodze, które 'zwalniają' ruch. Jednak to także nie
potwierdza Twojej tezy, ponieważ natężenie ruchu ulicznego nie jest
zależne od producenta samochodów, a ilość klientów na danym
łączu id ISP jak najbardziej jest.

--
Neas, <neas_at_usun-to.neas.ws>, http://www.drzwi.org