Re: Czy to normalna praktyka ?

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 20:05:17 MET DST

Andrzej Nakonieczny <dzemik@pingwin.invalid> writes:

> Ale czy siec MAN to (dla mnie) siec wewnetrzna ? Jak dla mnie to juz
> siec Internet, m.in. ze studentami chcacymi utrudnic nie jednemu
> zycie itp. Wiec dlaczego mam je wpuszczac do (mojej) sieci wewnetrznej
> bez zadnej kontroli ?

Jesli to router w MANie (nie moge w tej chwili sprawdzic), to w ogole
nie ma o czym mowic, nie moze miec prywatnych IP, bo z pewnoscia
wiele sieci ICMP z takiego adresu wytnie na wejsciu.

Wpuszczanie adresow prywatnych do wlasnej sieci w ogole nie podlega
rozwazaniu - to tak, jakby rozwazac wpuszczanie wlasnych adresow
z Internetu.

Jesli sami jestesmy w prywatnej sieci, to routery wewnatrz niej moga
oczywiscie miec adresy prywatne z _tej_ sieci (okreslenie "ta" sieci
wymaga raczej uzgodnienia, by nie bylo konfliktow ani wycinania).

Oczywiscie nie moze to byc widoczne z zewnatrz, czyli z sieci publicznej.

--
Krzysztof Halasa, B*FH