Re: NEO 128 - dumpingowa polityka tepsy

Autor: The Watcher <Watcher_at_infinite.loop.dot.net>
Data: Mon 31 May 2004 - 22:23:48 MET DST

Użytkownik Janusz - Vahanara napisał:

> Nastał nam piękny 31 maj 2004 roku,
> kiedy to Mateusz Swatek posłał(a) w świat wiadomość

> Chwila, moment.
> Aby nie zagalopowałeś się za daleko?
>
> Nie tak dawno tysiące internautów pisało listy do Marszałka, że dzięki TP
> mamy najdroższy dostęp do internetu w Europie.
> A ty domagasz się, by UE doprowadziła do podwyżek cen?!

Jest kilka aspektów tej sprawy:
   * TP S.A. blokuje dostęp do własnej instrastrukty (ostatniej mili)
   * TP S.A. równoczenie sprzedaje dostęp do infrastruktury + Internet
       klientom indywidualnym TANIEJ niż "operatorom" lokalnym ->
praktyki monopolistyczne, jak ten sam drut może kosztować kilka razy
więcej w zależności do cego ma służyć ??
   * (p)osły zapewniły nam że bycie operatorem małym/średnim prawie się
nie opłaca, ustanowienie zwolnienia z VAT było czystym kretynizmem i
prezentem dla TP S.A. (IMHO powinno się za to zaskarżyć do trybunału
europejskiego za "niedozwolone finansowanie", przez _zarżnięcie_
konkurencji)
   * już niedługo klient znów będzie miał wybór tepsa, tepsa albo tepsa
gdyż lokalnie sieci padną, dobite przez państwo

> Zaprzyjaźniona wróżka spojrzała w szklaną kulę i zawyrokowała, że dużego
> poparcia "użyszkodników" mieć nie będziesz.

Poparcie myślących będzie miał.

Pół roku temu sam chciałem założyć firmę oferującą dostęp do Internetu
na terenie osiedla/masta i teraz widzę że wtopiłbym kasę.

--
"Gdyby marzycieli brać serio, musiano by wydatnie rozbudować Izby
Wytrzeźwień." (Horacy Safrin)