Re: PROSBA O POMOC z USA

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Sat 15 May 2004 - 11:13:29 MET DST

Przesłuchiwany(a) Arthur Klisiewicz <aklisiewicz_at_hotpop.com> w związku
ze sprawą o symbolu <news:gXfpc.51826$iF6.4714859_at_attbi_s02> dn. Sat, 15
May 2004 03:15:24 GMT zeznał(a), co następuje:

> Ostatnio zarejestrowalem domene internetowa typu 'domena.pl'
> Zarejestrowalem choc nie zupelnie. Natknelem sie na formy (przygotowane dla
> polakow, ale nie osob z zagranicy), ktore nie pozwolily mi zrealizowac
 ^^^
 *P*olaków

> platnosci karta VISA.

Wiesz, ja właśnie zajrzałem na stronę rejestrator.net, na górze w menu
nawigacyjnym jak byk stał odsyłacz do FAQ, a po kliknięciu zobaczyłem
bez trudu pozycję Zamówienia i Opłaty. Tam w punktach 2, 5, 6 i 12 masz
odpowiedź na swoje pytania dotyczące form płatności oraz po jakim czasie
domena zostanie zwolniona. Chcesz powiedzieć, że tej strony tam nie
było, jak próbowałeś rejestrować stronę?

Druga sprawa to co takiego jest w formularzach, co nie uwzględnia
klientów zagranicznych? Zawsze można przecież napisać do firmy i w ten
sposób poinformować ich, że masz ochotę u nich zostawić swoje pieniądze,
ale nie możesz, bo (i tu lista powodów). Prawie na pewno odpiszą, a jak
nie, to głupotą jest robienie interesów z taką firmą.

> Poskarzylem sie firmie rejestrujacej i przeslalem
> kilka uwag na temat zmiany ofrm i ignorowania klientow z zagranicy. No to
> osoba rejestrujaca odpowiedziala mi ze wiecej nie bedzie ze mna prowadzic
> korespondencji 'poniewaz jestem gbur' (lub co w tym rodzaju,...).

Dwie możliwości: albo firma ma tak denną obsługę klienta, że i tak nie
warto z nią robić interesów, albo napisałeś swoje uwagi w niekulturalnej
formie... Upierdliwi klienci, co nie przeczytają informacji łatwo
dostępnych na stronie firmy, tylko mający nieuzasadnione pretensje,
często nie są mile widziani.

> Po sprawdzeniu przez WHOIS okazalo sie ze domena jest zarezerwowana i nie
> moge jej zarejestrowac gdzie indziej dopoki nie zostanie zwolniona (w bazie
> danych).

No, w ichnim FAQ masz napisane, ile po rejestracji czekają na wpłynięcie
pieniędzy (punkt 2). Po tym czasie domena będzie wolna.

> Jestem informatykiem od 20 lat, mieszkam na stale w USA i
> potrzebuje pomocy / porady jak zalatwic taka sprawe. Najchetniej
> zrezygnowalbym z aktualnego rejestratora i zarejestrowal domene u kogos
> innego.

Przeczytaj FAQ firmy. Dziwne, by informatyk miał pominąć tak elementarny
krok, jak przeczytanie FAQ i regulaminu...

> Czy istnieje jakas formalna mozliwosc wniesienia skargi, zmuszenia
> rejestratora domen do zwolnienia zarezerwowanej domeny ?
> adres rejestratora: www.rejestrator.net

Pewnie istnieje, ale zanim uruchomisz całą procedurę, to i tak upłynie
sporo czasu. BTW według mnie na stronie jest dość informacji dla
klientów, by móc bez problemu zarejestrować stronę. Sprawdzenie form
płatności zajęło mi parę minut.

--
                       Z szaconeczkiem, Marcin
        http://nowazelandia.prv.pl    http://antyspam.prv.pl