Własna domena - rejestracja - pytania laika - trochę długie

Autor: Dugi (nalee_at_[ciach)
Data: Tue 20 Apr 2004 - 12:41:16 MET DST

Witajcie

Jestem zielony w temacie zasad rejestrcji domen internetowych, a muszę
zarejestrować domenę dla mojej firmy - niech będzie to dla przykładu:
firma.pl
Czytałem trochę na ten temat, ale nadal mam wiele pytań:

1. Z tego co wyczytałem najlepiej zrobić to w NASK'u, a nie u jakiegoś
pośrednika, ale może macie jakieś inne sugestie?

2. Mam łącze DSL512 od naszej "kochanej tepsy" - dostałem od nich protokół z
parametrami łącza. Są tam wyszczególnione 4 adresy IP:
  a) zarezerwowany adres sieci
  b) zarezerwowany adres modemu
  c) adres dostępny dla abonenta
  d) zarezerwowany adres rozgłoszeniowy sieci
Nie wiem zbytnio do czego służą te wszystkie adresy - zrobiłem tak: IP z pkt
b) - skonfigurowałem jako bramę, a IP z pkt c) - skonfigurowałem jako IP
komputera, który w tej chwili służy do obsługi Internetu. Czy zrobiłem to
prawidłowo? Wszystko działa, ale pewności nie mam. Do czego służą pozostałe
adresy?

3. Czy te same IP wpisać w konfiguracji serwera na Win2000 Server - który
będzie postawiony zamiast tego jedynego kompa, który teraz korzysta z DSL?

4. Jakie adresy podać na wniosku z NASKu - trzeba tam wpisać "Obowiązkowe
serwery nazw (nameservers)" i obok adresy IP - co to dokładnie jest i co tam
wpisać? Czy potem będę musiał podać jeszcze jakieś adresy IP, czy też inne
dane, z którymi może mieć problem laik - nie mogę przejść do kroku 3 bez
podania serwerów nazw, więc nie wiem co się dalej "kryje".

5. Pod adresem www.firma.pl będę mieć witrynę internetową mojej firmy, a pod
adresem np. esklep.firma.pl będę chciał uruchomić zabezpieczony SSL'em sklep
internetowy (oczywiście na www.firma.pl będzie link do tej podstrony, ale
użytkownik może wpisać od razu esklep.firma.pl, i wejść bezpośrednio na
stronę sklepu) - czy muszę rejestrować dodatkową domenę - czy też w ramach
firma.pl mogę sobie takie aliasy tworzyć do woli samemu?

Mam nadzieję, że pytania są w miarę jasne, ale z góry przepraszam za moje
lamerstwo.
Cóż... człowiek całe życie się uczy :)

Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam
Dugi