Problem z NEO+ i Allegro. Dla sieciowców i informatyków

Autor: Jacek Wąsowski (jacekwasowski_at_WYTNIJ.gazeta.pl)
Data: Fri 09 Apr 2004 - 16:11:47 MET DST

Witajcie

A tu zdaje się jest kilku bardzo dobrych informatyków / sieciowców. Bardzo
proszę o pomoc.

Mam Neo+ na dwóch kopmach. Były podłączone ad-hoc. Poprawiłem MTU i allegro i
inne stronki które nie chodziły zaczęły biegać.. Ze względu (chyba) na kabel
była to sieć 10Mbit.

Wziąłem nowy kabel 80m i połączyłem kompy, NIC nie działało !!! (?) Wpiąłem
pomiędzy nie switch i bez niczego pojawiło się połączenie 100Mbit. Internet
działa, mapowane dyski też, ale co nie działa........ Allegro właśnie i tylko
Allegro. Reszta OK.

Pingi do allegro nie dają wyniku. Zawsze „Upłynął limit czasu żądania”,
lub „pakiet musi być podzielony na fragmenty , ale ustawiono opcję DF” gdy
dam jakiś duży rozmiar pakietu, >~1470. Inne strony OK. (co to za DF?)

Doczytałem się, że może to mieć związek z IP zaczynającym się na 83, tak jak
u mnie. Zgodnie z jakąś tam instrukcją ustawiłem proxy na
w3cache.icm.edu.pl:8080 i ..... pojawiło się allegro.

Ale to nie koniec kłopotów, bo ..... Allegro Uploader (program do obsługi
aukci off-line – łączy się z bazą i ściąga dane) nie może pobrać danych z
allegro, a bez tego cała ta sieć może iść .... do kosza.

Nie wiem, czy pomysł z tym proxy dla ustawień sieci LAN jest OK., mocno mi
się zdaje, że to nie tu siedzi problem..... Kumpel ma Neo+, router ADSL,
kilka kompów, zmienione MTU i działa wszystko OK.

Normalnie nie wiem co jest z tym allegro ! Chodzą wszystkie strony świata z
wyjątkiem allegro ! Nie czaję tego.