Re: Transparent proxy na łączach międzyna

Autor: radi (radi_at_spam-spam-spam-eggs-bacon-and-spam.wireland.org)
Data: Wed 07 Apr 2004 - 13:20:39 MET DST

Rafał Jankowski wrote:

> OK, chyba się wyjaśniło:
> rafj_at_fragles:~$ host download.microsoft.com
> download.microsoft.com CNAME download.microsoft.com.nsatc.net
> download.microsoft.com.nsatc.net CNAME
> download.microsoft.com.c.footprint.net
> download.microsoft.com.c.footprint.net A 206.151.167.94

[radi_at_hellfire radi]$ host download.microsoft.com
download.microsoft.com is an alias for download.microsoft.com.nsatc.net.
download.microsoft.com.nsatc.net is an alias for
download.microsoft.com.d4p.net.
download.microsoft.com.d4p.net is an alias for
download.microsoft.com.georedirector.akadns.net.
download.microsoft.com.georedirector.akadns.net is an alias for
a767.ms.akamai.net.

:)

> Czyli na moje oko microsoft korzysta ze squida, albo z czegoś co wygląda
> jak squid.

yyup. jak wyzej w linku z poprzedniego mojego postu wrzucilem,
to content delivery network, rozproszony system dystrybucji w stylu
akamai. jako ze jest obslugiwana przez C&W, wyglada na to ze jako
'bonus' dziala w przypadku polaczen tranzytowanych przez ta siec. bo
zapewne gros Twojego ruchu idzie albo od razu do tej sieci, albo ktorejs
z sieci wspolpracujacych ktore tranzytuja do C&W.

--
ta pani przyszla z tym dyskiem i z nim wychodzi.