Transparent proxy na łączach międzynarodo

Autor: Rafał Jankowski (rafj_at_doraco.pl)
Data: Wed 07 Apr 2004 - 11:19:48 MET DST

Chciałem sobie dzisiaj ściągnąć pewien soft ze strony microsoftu i
wyświetlił mi się typowo squidowy komunnikat: "Requested URL could not
be retrieved". Serwer proxy przedstawił się (piszę z pamięci) jako
footprint.net. To nie był oczywiście ani mój squid ani mojego providera,
ani raczej microsoftu. Czy to możliwe aby jakieś duże łącza
miedzynarodowe przepuszczać przez transparentne proxy? To chyba byłoby
trochę chamstwo. A jeśli nie to jak to wytłumaczyć?
Co dziwne w końcu udało mi się ściągnąć ten soft, ale wogóle nie działa,
nie można go również rozpakować popularnymi archiwizerami, tak jakby
plik instalacyjny był uszkodzony (microsoft żadnych sum md5 nie podaje).
Jakieś czary, czy coś?