Re: Hakiery

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Sat 03 Apr 2004 - 17:33:02 MET DST

Piotr C. <piotr_at_bezspamu.mabanana.com> wrote:
> No właśnie - tak myślałem. I dobrze im tak! Głupota kosztuje

Gdyby głupota użytkowników uderzała tylko w nich, to bym słowa nie
powiedział (no może poza ,,a nie mówiłem "nie otwierać"'').

Problem polega na tym, że głupota setek/tysięcy użytkowników powoduje
wymierne straty u innych, nawet świadomych użytkowników. Straty, przed
którymi często nie ma się jak zabezpieczyć. Co gorsza, w wielu przypadkach
jest niezwykle trudno lub wręcz niemożliwe zablokowanie ataków oraz
znalezienie sprawców. Do tego wszystkie jeszcze dokładają się operatorzy,
którzy pozwalając na spoofowanie adresów źródłowych znakomicie utrudniają
wszelkie akcje.

Oprócz karania atakujących (jeśli się już ich złapie i udowodni winę,
co, niestety, może być nietrywialne), zaczynam powoli się zastanawiać,
czy nie należałoby też w jakiś sposób karać właścicieli komputerów
wykorzystywanych w atakach.
Jak za pozostawienie naładowanej i niezabezpieczonej broni w przedszkolu,
jeśli do kogoś przemawiają przesadzone porównania.
(Acz może nie jest przesadzone -- ataki (D)DoS zwykle są inicjowane
przez sfrustrowanych ludzi o poziomie umysłowym przedszkolaka, który nie
widzi i/lub nie rozumie konsekwencji swoich działań. Choć może obrażam
przedszkolaków.)

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)