Re: jeszcze o google

Autor: Wojtek G. \(Wojtex\) (wojtekx_nospam__at_mp.pl)
Data: Sat 27 Mar 2004 - 03:22:39 MET

Użytkownik "plebs" <sbelp_at_pb.com> napisał w wiadomości
> Dla mnie adres google.pl ma IP 216.239.59.99
> a dla kolegi z innej sieci dostępowej 66.102.9.99
> a mimo to korzystamy z tej samej strony?? co to za czary?
> Skąd google wie, że ma mi wyświetlić polską wersje strony, na podstawie
> wersji językowej systemu operacyjnego czy mojego IP czy domeny PL?

Google korzysta z technologii akamai
http://www.akamai.com/en/html/technology/nocc.html
Ta firma posiada 15000 komputerów w 60 krajach, z tego
przynajniej kilka w Polsce (fizycznie są chyba w ICM w W-awie)
W praktyce "zakamaizowana" strona przekierowuje wywołania
do najbliższego w sensie sieciowym i najmniej obciążonego serwera.
Pozdrawiam
Wojtex