defragmentacja Polpak <-> O2

Autor: maciek kanski (nie.dorobilem_at_sie.maila)
Data: Tue 23 Mar 2004 - 11:45:37 MET

Witam grupę.

Zauważyłem na swoich serwerach w Polpaku wiszące sesje SMTP z serwerów O2
(212.126.20.*) Wysłałem sobie (z O2) małego maila (<1500b) i doszedł, wysłałem
dużego (2000b) i już nie doszedł, tylko jego sesja mi się znowu powiesiła. Jak
dla mnie klasyczny problem z defragmentacją. Polpak potwierdził, że moje łącze
jest OK więc nie bawiłem się tcpdumpem na moim ruterze brzegowym aby wykryć czy
te fragmenty dochodzą czy nie, tym bardziej że problem pojawił się na innych
moich serwerach Polpakowych.
Polpak oczywiście zadowolony, bo moje łącze działa poprawnie (w ramach ich
sieci)
Czy ktoś ma podobny problem? Z góry dziękuję za wszelkie uwagi. Dodam, że moje
serwery nie były rekonfigurowane w ciągu ostatnich miesięcy (nawet jądra rzadko
wymieniam;) no i rzecz dotyczy dwóch różnych końcówek polpakowych. Awarie mają
okresowy charakter, tzn. co jakiś czas maile przechodzą od razu, czasem z
opóźnieniem (jeżeli opóźnienie jest większe od timeoutów SMTP to nie dochodzą)

Pozdrawiam

--
http://www.pajacyk.pl/ - jeden klik == 5gr dla dzieciaków