Re: Internet - 22%

Autor: Marcin Kowalczyk (kowalma_at_wytnij.TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com)
Data: Sat 06 Mar 2004 - 14:26:42 MET

miab w <c2cj13$fq9$1_at_korweta.task.gda.pl> zeznal:

> Powiedz jeszcze dla kogo i kiedy, bo nie ma czegoś takiego jak
> lepsze wogóle.

1)
Dzili - 21 Luty 2004, 11:24:19 -

Bartez to prawda, że jeżeli czegoś nie ma lub czegoś jest zero to na jedno
wychodzi, ale w przypadku zerowej stawki podatku a zwolnienia z podatku jest
różnica. Związane to jest z tym, że każdy wytwórca towaru lub usługi, dla
potrzeb swojej działalności kupuje inne towary (np.sprzęt komputerowy) lub
korzysta z innych usług (np.wynajmuje lokal dla firmy). Płaci za te wszystkie
rzeczy pewną cenę, w którą wliczony jest podatek VAT. Ponadto ten przedsiębiorca
odprowadza jeszcze do Budżetu Państwa podatek VAT od tego co sam wytworzył (czyli
od wartości przez niego dodanej). [VAT = value added tax - przyp. moj] Następnie
ten przedsiębiorca w cenę sprzedaży swojego produktu lub usługi wlicza wszystkie
te podatki VAT przez niego zapłacone czego końcowym efeketm jest to, że Ty jako
finalny odbiorca-konsument, zapłacisz (zwrócisz) przedsiębiorcy nie tylko sam
koszt wyprodukowania towaru ale też wszystkie zapłacone przez niego wcześniej
podatki VAT.

<WAZNE>
Jeżeli dany przedsiębiorca jest zwolniony z podatku VAT to oznacza to , że nie
płaci on podatku VAT ale tylko od tego co sam wytworzył, wszystkie inne podatki
związane np. z zakupem wczesniej wspomnianego komputera, będzie musiał on
zapłacić i będzie Ci to wliczał w cenę po jakiej kupisz towar (lub usługę).
</WAZNE>

Natomiast jesli ten przedsiębiorca będzie objęty zerową stawką podatku VAT, to
nie tylko nie płaci on VAT-u od tego co sam wytworzył, ale także ma prawo do zwrotu
z Urzędu Skarbowego podatków VAT jakie zapłacił przy zakupie towarów i usług służących
mu do wykonywania czynności. Tym samym nie będzie on wliczał tych kosztów w cenę jaką
Ty musisz mu zapłacić.

Reasumując-przy zwolnieniu z VAT-u, my-konsumenci zapłacimy w cenie zakupu podatki VAT,
które były naliczone w procesie produkcji (oczywiście bez tej części, w której
przedsiębiorca jest zwolniony), natomiast przy zerowej stawce VAT-u, w naszej cenie
zakupu nie będzie tych podatków, bo zostały one zwrócone przedsiębiorcy przez Urząd Skarbowy.

Mam nadzieję, że nie zamieszałam bardzo w tych wyjasnieniach :-)

Zrodlo: http://www.cdrinfo.pl/comment.php?id=5577

2)

david
maniac - polecam dokładną lekturę ustawy o VAT a zwłaszcza różnicy wynikającej pomiędzy
pojęciami "nałożony podatek w wysokości 0%" oraz "zwolnienie z podatku VAT". Podatek VAT
jest to podatek od wartości dodanej i w efekcie polega na tym, że cały ciężar podatku
spoczywa na ostatnim ogniwie czyli konsumencie finalnym. Podstawowa różnica pomiędzy
obłożeniem stawką 0% a zwolnieniem polega na tym, że sprzedaż 0% traktuje się jak sprzedaż
opodatkowaną i mimo iż nie ma tu obciązenia podatkiem to istnieje możliwość odliczenia podatku
naliczonego, czego nie może zrobić podatnik w przypadku "zwolnienia podatkowego" na dany towar
czy usługę. Nie ma znaczenia czy podatek naliczony został obłożony stawką 7 czy 22%, kiedy
towar finalny jest obłożony stawką preferencyjną (w naszym przypadku 0%) to operator świadczący
usługi dokonuje odliczenia podatku naliczonego od odliczonego co w efekcie powoduje że nam
jako stowarzyszeniu nie powinna grozić żadna podwyżka. Tak wynika z obecnego stanu prawnego
- ale my żyjemy w kraju gdzie prawo zmienia się nagle i bez uprzedzenia...
2004-02-21 23:16:00 212.244.108.161 172.16.36.17

Zrodlo: http://www.interblock.pl/main.php?go=100&id=67

Zwolniony oznacza podwyzke dla WSZYSTKICH, a przejscie 7->22% tylko dla osob prywatnych.
Wiec vat 22% jest lepszy, bo dla firmy kosztem jest i tak wartosc netto

--
Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz,
budujesz, a potem... modlisz się