Problem z operatorem w malym miescie.

Autor: Robert asmax (djrobson_at_tenbit.delete.pl)
Data: Thu 04 Mar 2004 - 15:37:52 MET

Byc moze bedzie to NTG ale zaryzykuje.

Lokalny operator w moim miescie oferuje usluge ADSL, na takiej zasadzie, ze
trzeba dokupic samemu Router+modem jako 1 urzadzenie (koniecznie, linux np.
odpada co jest paranoja), nastepnie zaniesc do BOK przy skladaniu podania w
celu sprawdzenia (czy uzadzenie spelnia normy itp.) i skonfigurowania.
Nastepnie podpisuje sie umowe, przychodza "monterzy" no i dziala. Tylko, ze
na konto admin w routerze jest ustawione haslo, ktorego uzytkownik koncowy
oczywiscie niezna. Czlowiek odpowiedzialny za konfiguracje twierdzi, ze nie
poda bo jeszce cos "zepsuje". Nie dociera do niego, ze jest zle
skonfigurowany, czyli przekierowanie portow, firewall i takie tam. Nie ma
nic na ten temat napisane w umowie ani regulaminie.

Moim zdaniem jest to celowe uniemozliwienie dostepu do niektorych uslug w
internecie. Bardzo prosze o wyrozumialosc, moze problemn nie jest az tak
duzy ale ja nie wiem co z tym wszystkim zrobic.