Re: statystyki dot. Internetu

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 01 Mar 2004 - 02:46:34 MET

wieniuszka wrote:
> A chodzi mi mianowicie o sprawe pojawiajacych sie od czasu do czasu
> statystyk w rodzaju "winternecie jest juz n miliardow dokumentow" itp. -
> konkretnie jaka instytucja publikuje takie informacje (a nawet bardziej:
> jakie instytucje sa w tym wzgledzie wiarygodne).

hmm; ja nie jestem "tutejszym grupowiczem", ale uwazam ze
sam pomysl zadania takiego problemu jest cokolwiek bezsensowny;

jezeli interesuje Cie rzeczywiscie sama instytucja, to prawdopodobnie
sa to efekty wyliczen prowadzonych przez "jakichs" naukowcow, ktorym
akurat wpadl do glowy pomysl zajecia sie tym problemem, albo wyliczenia
przygotowane przez "jakichs" dziennikarzy, ktorzy do czegos tego
potrzebowali; no i oczywistym jest, ze te grupy ludzi przygotowuja
sobie pewne kryteria "co jest dokumentem, co nie jest" no i pewne
sposoby poszukiwania informacji; uwazam, ze nalezy te wyliczenia
traktowac zdecydowanie z przymrozeniem oka; szczegolnie ze przyjete
przez kogos zalozenia moga Ci nie odpowiadac, zas metody poszukiwania
wiedzy moga byc dziurawe albo nierzetelne;

natomiast problem jest w ogolnosci bezsensowny, szczegolnie jezeli
upierasz sie, by brac pod uwage sieci p2p; z podobnym efektem moglabys
sobie postawic pytanie "ile jest dokumentow na swiecie?"; mam tu na
mysli slowo drukowane; bo czym w ogolnosci rozni sie dokument papierowy
/ksiazka, lub czasopisma, zeszyty uczniowskie, ulotki, notatki odreczne/
od dokumentu elektronicznego /ksiazka, lub czasopisma, zeszyty
uczniowskie, ulotki, notatki odreczne/; no czym sie rozni??

no rozni sie tylko tym, ze powielanie dokumentu elektronicznego jest
banalnie proste i ze dokument elektroniczny nie zmienia swojej formy /z
1000 rozeslanych elektronicznych ulotek wszystkie beda idealnie takie
same, a ulotki papierowe moga sie nierownomiernie niszczyc - po kilku
miesiacach jeden z egzemplarzy moze byc zupelnie niezniszczony, a drugi
pomiety, poplamiony, naddarty itepe.. ale dalej bedzie to egzemplarz tej
samej ulotki/.............

ewentualnie mozna badac ile hostow dziala w sieci, ale to rowniez
nie jest takie latwe zadanie...

pzdrv;
adas;