Re: Netia <> TPnet

Autor: Przemyslaw Frasunek (venglin_at_pisz.na.niusy)
Data: Thu 19 Feb 2004 - 11:02:30 MET

"mathom" <mathom_at_pifpaf.pl> napisał(a):

> I tak co chwilę. Nie wiem czy zauważyliście, ale z netii do tepsy (poza
> pingiem) jest ok, natomiast z tepsy do netii nie idzie nic... !_#!@*#$_$*

Nie chce sie pienic, ale awaryjnosc Netii zaczyna byc lekko
denerwujaca. Przez wiele miesiecy nie bylo *ani jednej* przerwy, a
calosc dzialala idealnie. Natomiast wczorajszy problem to juz drugi
tego typu (w krotkim okresie czasu), a zaden z nich nie byl rozwiazany
w czasie krotszym niz 12h. Do tego dochodza dziwne trasy i asymetrie
routingu, z ktorymi nikt nic nie robi pomimo moich maili, np. do NASKu:

Hostname %Loss Rcv Snt Last Best
Avg Worst
 1. ryc2-r0-eth1.czuby.net 0% 2 2 0 0
 0 0
 2. do-netia.czuby.net 0% 2 2 8 3
 5 8
 3. 213.17.191.37 0% 2 2 14 12
 13 14
 4. 81.210.56.17 0% 2 2 31 21
 26 31
 5. 81.210.56.41 0% 2 2 26 21
 23 26
 6. Netia-gw1-atm0-0-0.inetia.pl 0% 1 1 36 36
 36 36
 7. 81.210.126.22 0% 1 1 25 25
 25 25
 8. 213.241.2.101 0% 1 1 36 36
 36 36
 9. 213.241.1.66 0% 1 1 32 32
 32 32
10. 213.241.1.54 0% 1 1 64 64
64 64
11. ge1-0.1000M.ffm2nxg1.ip.tele.dk 0% 1 1 54 54
54 54
12. frankfurt-gw.nask.pl 0% 1 1 47 47
47 47
13. pw-gw0-at2-0-0-9.core.nask.pl 0% 1 1 65 65
65 65
14. pw-r0-ge1-2-0.warman.nask.pl 0% 1 1 67 67
67 67

(jest to sytuacja normalna, a nie awaria)

Kupuje od nich 2 Mbit/s (BDI Pro) i fajnie by bylo miec jakies
informacje, na temat planowanego czasu usuniecia awarii, planowanych
prac, itd. Netia komunikatow nie wysylala nigdy, a przez telefon
niezbyt wiele mozna sie dowiedziec. Gdy prosilem o zalozenie ACLi z
powodu DDoSa, tez zostalem spuszczony na drzewo. Ostatnio zglaszalem,
ze Max, do ktorego jestem podlaczony wraz z dwoma innymi klientami
zaczyna sie powoli zapychac (200-300 ms pod wieczor) i tez zostalem
spuszczony na drzewo.

Po ostatnich zwolnieniach nawet nie wiem, czy handlowiec, ktory mnie
obslugiwal jeszcze tam pracuje. Na maile nie odpowiada, komorka milczy...

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
* JID: venglin_at_jabber.atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *