Re: TPNET - POL34

Autor: Piotr Klaban (makler_at_man.torun.pl)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 11:00:17 MET

In article <pan.2004.02.18.09.44.26.418133_at_stars.eu.org.usunto>,
Marcin Jurczuk wrote:
> A wytłumacz mi jaka jest różnica czy za modemem na którym _TNIESZ_ pasmo
> siedzi 1 komputer ssający na kazzie czy 5 ?.
> Jak mówi "wyżej dupy nie podskoczysz" więc czy 1 czy 5 to i tak pasma nie
> przekroczą :)

Chodzi o bezpieczenstwo. Jak przyjdzie Twoj dobry kolega z laptopem,
podlaczy sie do Twojego gniazdka, wlamie sie do LOTu, pozmienia rozklad
lotow, slowem narozrabia, to kablowka musi o tym wiedziec.
Po numerze MACowym moze przynajmniej okreslic
komputer, z ktorego ktos w danej godzinie sie laczyl.

Poza tym pewnie MAC sluzy kablowce do podania odpowiedniego numeru IP.
Jesli daje stal/y nr IP, to uzywajac MACa moze zapewnic, ze sasiad
nie podkradnie komus IP.

Inna sprawa, ze nr MAC mozna zmienic i dziwne, ze kablowka nie pozwala
okreslic kilku numerow MACowych przypisanych do danego gniazka (choc
pewnie nie przypisuja ich do gniazdek, a jedynie do numerow IP).

--
Piotr Klaban