Re: TPNET - POL34

Autor: Piotr Klaban (makler_at_man.torun.pl)
Data: Wed 18 Feb 2004 - 09:26:42 MET

In article <kulkrdb4ch00$.dlg_at_vahanara.pl>, Janusz - Vahanara wrote:
> BTW, to pewnie tylko przez niedopatrzenie, kablówki pozwalają łaskawie
> podłączyć dwa telewizory do jednego abonenckiego gniazdka.
> W końcu za drugi telewizor w pokoju dziecka powinien być podwyższony
> abonament.

Porownanie TP do kablowek jest trafione i nie trafione.
Kablowki stosuja podobne techniki do TP. Chodzi mi o dziwne
wpisy do umow, lawirujace na granicy prawa i o stosowanie
zawyzonych cen. I jednych i drugich by trzeba wyregulowac.
TP ma monopol na terenie calego kraju - kablowki w pojedynczych
budykach, osiedlach, a czasem i miastach.

W Petrusie jak chcesz zrezygnowac z gniazdka, to placisz obecnie
500 pln (taki nowy regulamin wprowadzaja). Wczesniej placilo sie
50 EUR (tzw. koszt instalacji gniazdka, koszt chyba z nieba)
i to juz bylo przegiecie. W ogole nowe budynki powinny byc
wyposazone w media (IMHO rowniwez w instalacje RTV) i dawanie
klientom do podpisywania umowy z kosztem instalacji gniazdka
jest naduzyciem.
Petrus tez otarl sie o Urzad Antymonopolowy, tyle, ze za stosowanie
zawyzonych cen, na terenie gdzie jest monopolista.
Nie wiem jaki byl wyrok.

Praktycznie nie mozesz zainstalowac innej kablowki w danym budynku,
bo inna kablowka chcialaby przejac caly budynek, zeby tez pewnie
miec zabezpieczenie w postaci 500 pln.

Za kazdy dodatkowy odbiornik podlaczony do gniazdka sie placi;
za zwiekszenie pakietu nie, ale za zmniejszenie i owszem.

--
Piotr Klaban