Re: TPNET - POL34

Autor: gtk_at_adm
Data: Tue 17 Feb 2004 - 14:19:22 MET

Dnia 2004-02-17 12:34,Użytkownik BossMAN napisał:

> Tam jest napisane w jakim stopniu KBN dofinansowuje działalność MAN'ów.
> I gwarantuje, że jest to w stopniu niewystarczającym no pokrycie
> bieżących potrzeb.

> Skąd się biorą więc środki ? Właśnie z działalności komercyjnej.
> Czy to źle ? Nie, sam KBN już w połowie lat 90-tych powiedział, że
> pomoże stworzyć infrastrukturę na potrzeby nauki, ale to MANy i
> instytucje naukowe w poszczególnych środowiskach mają potem znaleźć
> środki na sfinansowanie działalności.
> Zresztą o co się spierać, instytucje naukowe mogą prowadzić działalność
> [...]

Czyli siec man dzieki temu, ze jest dotowana moze zaoferowac komercyjnie
uslugi za nizsza cene. Moze zablokowac ruch edu, na bezplatanym styku z
siecia czysto komercyjna? i stosowac badz co badz publiczne zaosoby jako
karte przetargowa?
Jezeli oferta tpnet dla ruchu komercyjnego nie jest atrakcyjna dla
manow, to przeciez sa inne firmy z podobna oferta ATMan, GTS, TelEnergo.
Zawsze wydawalo mi sie ze cene za komercyjne uslgi kalkuluje sie
uwzgledniajac koszty. Many tego nie zrobily, zreszta i tak koszty maja
nizsze niz inni operatorzy bo czesciowo ich siec jest dotowana, brak
oplat za styk z siecia tpnet.
Na rynku powinnabyc konkurencja, ale jak takie firmy jak ATMan, GTS,
Futuro i wielu innych mniejszych maja 'walczyc' cenowo z manami ?

Rozwoj internetu w glownej czesci zalezy od jego masowosci, moga byc
tysiace firm udostepniajace content ale jak zabraknie uzytkownika
indywidulanego to komu zaoferuja te uslugi?

Wszyscy chca tylko klienta biznesowego, zadna firma konkurencyjna do TP
praktycznie nie oferuje dostepu dla uzytkownika indywidualnego. Nie mow
o ostaniej mili bo Dialog, Netia plus kliku innych mniejszyc operatorow
takowa maja, w sumie okolo 1 mln klientow. I jaki oni dostep oferuja?

--
  Carlos
| #    odpowiadajac  usun 'x' z adresu email   # |