Re: TPNET - POL34

Autor: Piotr Klaban (makler_at_man.torun.pl)
Data: Mon 16 Feb 2004 - 12:52:28 MET

In article <Xns94916799D4354RusHcomputersystems_at_193.110.122.80>, RusH wrote:

> Mysle ze za odpowiednia stawke jestem w stanie skontaktowac ciebie
> (Sala) z kims kto bedzie w stanie taki router w calosci przytargac.

Wystarczy, ze policja zarekwiruje router w celu zabezpieczenia
dowodow przestepstwa, tak jak to robi z innymi komputerami (z BSA).

Inne routery TP tez moznaby "zabezpieczyc" i bylby spokoj z TP S.A. gdzies przez
kilka miesiecy (az sprawa w sadzie sie rozpocznie) i jeszcze
kilka lat (jak sprawa w sadzie bedzie sie toczyc) i jeszcze
kilka lat (jak TP S.A. bedzie sie odwolywac od wyroku) i jeszcze
kilka lat (jak komornik bedzie szukac mozliwosci odzyskania odszkodowan)
i jeszcze kilka lat (jak syndyk masy upadlosci bedzie pobierac pensje
za "wyprowadzanie firmy z upadku").

Tylko kto wtedy bedzie dyktowac rynkowi ceny:
- za telefony - Netia trzyma ceny tak blisko TP jak tylko to mozliwe;
- za dostep do internetu - nie mialby kto mowic wszystkim dookola,
  ze stosuja za niskie ceny (bo chyba nikt nie ma wyzszych cen od TP,
  o jakosci nie wspominajac). Wszyscy w Polsce stosuja polskie ceny,
  podczas gdy TP zagraniczne.
- za studzienki i kanalizacje - przeszlyby one na wlasnosc Gmin,
  co wydaje sie normalnym, bo Gmina powinna dbac o infrastrukture
  na swoim terenie, a nie jakas obca firma, ktorej Gmina tego nie zlecila.

Nie mialby wtedy kto otrzymywac nagrod za innowacyjne technologie,
czyli "szerokopasmowy dostep do internetu" (czyt. neostrada).
Rzadowa polityka rozwoju polskiego internetu na najblizszych kilka
lat zalamalaby sie - opiera sie na rozpowszechnieniu uslug TP.

Francuzi ostatnio bardzo Polske lubia ... szkoda, ze TP nie sprzedano
jakiemus skandynawskiemu operatorowi. France Telekom w zeszlym roku
mialo 3.2 mld EUR zysku, gdy w 2002 r. 20.7 mld EUR straty. Poniewaz
TP jest spolka France Telekom, to wydaje sie logiczne, ze TP musi
zarabiac na swoja "spolke matke". Dlatego pozycja monopolistyczna jest
wykorzystywana do granic mozliwosci. Teraz sa zyski, wiec moze TP troche
odpusci, choc nie do konca, bo na 2004 rok przewiduja ok. 18 mld EUR zysku.

Pozdrawiam,

--
Piotr Klaban