Re: TPNET - POL34

Autor: Bartosz Waszak (waszi_at_icpnet.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 20:01:54 MET

Tomasz Paszkowski <acid_at_e-wro.net> napisał(a):

> Z adresow komercyjnych MANow ciagna bo na tych adresach stoją/stały
> zasoby, które na tym zarabiały vide: o2.pl,tlen.pl,allegro.pl i wiele
> wiele innych. A stały na tcyh adresach dlatego, że nikt w polsce nie
> był w stanie sprzedać 100Mb/s po takiej zaniżonej cenie jak MANy.

Zaniżonych ? Bzdura.

Dla mnie sytuacja jest prosta gdyby nie TPSA możnaby sprzedawać łącza po
znacznie niższych cenach, gdyż koszty łącz zagranicznych + peeringów
krajowych (nawet płatnych) jest wielokrotnie niższa niż peeringu z
Polpaku.

A sytuacja gdy nie można kierować ruchu przez Tier1 do innego operatora
bo ten operator filtruje taki ruch zmuszając innych do płatnego peeringu
po cenach 5 krotnie wyższych niż ceny u innych światowych operatorów to
jest wykorzystywanie monopolu i nieuczciwa konkurencja.

Jedni operatorzy na to się godzą i ponoszą te koszty, inni tak jak
Pol34, próbują coś zrobić, żeby te ceny były normalne. I istniało coś
takiego jak bezpłatny peering między równorzędnymi operatorami.

TPSA nie jest w tym kraju świętą krową, że należy przyjmować wszystko to
co zrobi jako słuszne.

--
Bartosz Waszak <waszi_at_icpnet.pl>
Network Administrator