Re: wolny DNS dla .pl

Autor: Przemyslaw Frasunek (venglin-usenet_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Tue 10 Feb 2004 - 15:33:05 MET

Maciek Uhlig <muhlig_at_us.edu.pl> napisał(a):

> zawsze to dotyczy serwera dns3.atman.pl. co on taki woooooolny jest? czy on
> sie w ogole nadaje na serwer DNS dla .pl?

Nie jest wolny, nie jest nawet obciazony, lacznosc z siecia takze ma
dobra -- wpiety Fastethernetem w router szkieletowy.

Problem jest prozaiczny: podsiec, w ktorej dziala dnsstuff.com zostala
u mnie wycieta na ACLach, byc moze pohopnie, po tym, jak zauwazylem w
logach duza ilosc odrzuconych zapytan rekursywnych. Akurat wtedy nie bylem
swiadomy, ze to jakis serwis badajacy DNSy.

Ty natomiast wyciagnales pohopny wniosek, nie posilkujac sie
standardowymi narzedziami, typu host czy nslookup, ktore pokazuja, ze
wszystko jest OK:

riget:venglin:~> host -t ns us.edu.pl dns3.atman.pl
Using domain server:
Name: dns3.atman.pl
Addresses: 217.17.34.50

us.edu.pl name server ultra.cto.us.edu.pl
us.edu.pl name server helios.cto.us.edu.pl
us.edu.pl name server dns.fuw.edu.pl

(test byl przeprowadzony z zupelnie innej sieci niz ATMAN)

> z innej beczki: oto www.dnsstuff.com . uruchomcie sobie "DNS timing" i
> popatrzcie.

Wybacz, ale klikanie i posilkowanie sie jednym narzedziem nie zwalnia
od wnioskowania.

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
* JID: venglin_at_jabber.atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *