Re: Polpak peering POL-34

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Mon 26 Jan 2004 - 01:58:53 MET

Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl> wrote:
> No to co. Komu bardziej zalezy na tym, by klienci TPSA mieli dostep
> do sieci akademickich? Bo odnosze wrazenie ze nie (klientom) TPSA.

No to nic.

A zależy oczywiście tym wszystkim bidokom, którzy by chcieli, żeby
z ich edukacyjnej oferty mogło skorzystać jak najwięcej osób. :)

> Ja bym to widzial inaczej: tranzyt - za pieniadze (domyslam sie, ze
> konkurencyjne), peering - na zasadach wzajemnosci (jakich, to juz
> inna sprawa). Nie ma wtedy tez sensu dzielic na edu i komercje, ani
> nie ma pola dla przekretow.

Przecież komercyjni klienci POL34 to też by wtedy był peering. Czyli
by się okazało po trzech dniach, że wszyscy się przenieśli do POL34
z hostingiem swoich komercyjnych sajtów, bo darmowy peering. :)
Z edu nie ma takiego niebezpieczeństwa, bo i rzadko który edu-klient
POL34 (czy innego MAN-u) ma swoją bramkę do TPSA.

A co do tranzytu, to kompletnie inna sprawa i o tym nie rozmawiamy.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)