Re: Prawda o POL-34

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Sun 25 Jan 2004 - 14:48:56 MET

Michal Gawrylczyk <michal.gawrylczyk_at_gts.pl> wrote:
> O, to to dokladnie. MANy kroja kase na klientach komercyjnych i nie dosc
> ze sciagaja kase z KBN, to jeszcze przy odrobinie szczescie maja darmowy
> styk z TPSA (ktory jest _najdrozszym_ mozliwym laczem).

Darmowy styk z TPSA dla MAN-kom jest niedopuszczalny -- ale to chyba
nie jest problem wycinać na darmowej bramce część komercyjną? Chyba
wszystkie MAN-y mają dwa AS-y, komercyjny i edukacyjny. (A jak któryś
nie ma i ma klientów komercyjnych, to będzie musiał mieć, bo zostanie
wycięty w całości.)

Jeżeli istotnie MAN-y chciały puszczać (puszczały?) swój ruch
komercyjny przez darmową bramkę, to... nie dziwię się TPSA.

Choć jak kiedyś puszczałem swój ruch przez bramkę ICM-TPSA,
to mnie odcięli, mimo że jestem edu, a na dodatek miałem łącze
do TPSA (2Mbps) i za nie płaciłem. Powody były ściśle komercyjne,
w sensie "no jak to, korzystam z darmowej bramki, to nie będę
za chwilę ich klientem". Łącze utrzymywałem celowo (choć nieużywane)
właśnie z tego powodu, żeby nie mieli problemów z moim statusem
jako klienta. Nie chcieli. Z łącza zrezygnowałem w chwilę po tym,
jak mi odcięli dostęp do tej bramki. Ruch generowany przez klientów
TPSA był tak duży, że zatykało moje łącze, a nie opłaca się kupować
więcej. Tak więc polityka jest czasem... dziwna.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)