Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl

Autor: Paweł Małachowski (pawmal_at_to-i-tak.niewazne)
Data: Thu 22 Jan 2004 - 21:19:21 MET

On Thu, 22 Jan 2004, Tomasz Paszkowski wrote:

> Ale takich jest bardzi mało, większość to sieci wybudowana na soho switchach
> z podziałem 100 userów na 1Mb/s (czasami od IPartners ale często zdarza
> się InternetDSL).

Nie wiem jak w innych miastach, ale w Lublinie na 100 userów typowo
kupuje się (u Dostawców z mózgiem, a nie tylko kieszenią) 2Mbit [1]
Futura, LubMAN-u, Netii czy Polpaku.
Co do ,,sieci na switchach soho'' -- to się cywilizuje. Ściślej,
mali albo pozostają małymi np. na iDSL-ach i switchach SOHO, albo
się rozrastają/łączą, trochę inwestują i próbują powalczyć. Tylko
muszą nadrabiać sporą nadsubskrypcją, bo ceny za większy dostęp są,
m.in. dzięki TPSA właśnie, istotnie wyższe.

Sytuacja z dostawcami ,,osiedlowymi'' wygląda tak, że:
1. albo są bardzo duzi i już raczej nikt im nie podskoczy,
   przynajmniej w danym rejonie,
2. albo są średniakami i mają przewalone, bo podgryzają ich
   ,,kurduple'' na iDSL-ach z jednej strony, a na negocjacje
   tańszej rury za cieńcy, a na dodatek jeszcze im się przywali
   w plery np. od strony kosztów dzierżawy drutów,
3. albo są maluchami właśnie, co istotne, *uzależnionymi*
   całkowicie od oferty TPSA (Tepsa dajmy na to serwuje
   podwyżkę 40% na iDSL-a i goście umierają w butach).

--
http://rtfm.bsdzine.org/
http://groups.google.pl/