Re: Nie działa "google.pl"

Autor: Marcin Sochacki (wanted_at_spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl)
Data: Wed 21 Jan 2004 - 12:01:03 MET

WiecholeC wrote:

> Witam!
>
> Przepraszam za nieco "dziwaczny" wątek... - ale męczy mnie to... i nie
> pojmuję dlaczego...
>
> Od pewnego czasu nie można odpalić znanej wyszukiwarki przez krótki wpis:
> "google.pl" - trzeba przez "www.google.pl" albo można też tak "google.com".
> Ja przyzwyczaiłem się NIE używać "www" bo i po co - przecież to tylko
> niepisana umowa, że www to... ble, ble, ble. Przecież istona jest tylko
> domena. Doprawdy nie wiem co stoi na przeszkodzie - aby w DNS-ach nadal po
> staremu tłumaczyć "google.pl".

To nie jest problem braku DNS.
Po prostu są zapewne nieaktualne wpisy:
$ host www.google.pl
www.google.pl CNAME www.google.akadns.net
www.google.akadns.net A 216.239.59.99
www.google.akadns.net A 216.239.59.104
$ host google.pl
google.pl A 216.239.37.100
google.pl A 216.239.39.100
google.pl A 216.239.33.100

Napisz do Googla.

Wanted

P.S. Nie prościej korzystać z bookmarków lub wyszukiwania z paska adresu
wbudowanego w przeglądarkę, np. w Mozilli jest na dzień dobry.