Re: budowa stron www przez ma³olata?

Autor: Lukasz Kozicki (ROT13yxbmvpxv_at_vg.cy.invalid)
Data: Tue 30 Dec 2003 - 22:18:30 MET

ala wrote:

> mo¿na gadaæ na czacie? Mogliby¶cie zaiast gadaæ o moderacji odpowiedzieæ mi na
> pytanie?

Dobrze, ja spróbujê, przynajmniej czêciowo - choæ w zasadzie nie powinienem.
Na swoje usprawiedliwienie powiem, ¿e jeste¶ akurat w wieku mojej córki.

Alu, ale nastêpne pytania zadawaj we w³asciwej grupie. Duskusje o moderacji
bior± siê st±d, ¿e Twój post nie powinien siê tu znale¼æ. Gdyby grupa by³a
moderowana - moderator po prostu by go nie przepu¶ci³. Ta grupa s³u¿y do
dyskusji o problemach internetu, a nie problemach poszczególnych internautów.
Mo¿na powiedzieæ, ¿e chodzi o _wspólne_ prob u¿ytkowników internetu (takie jak
awaria wa¿nego ³±æza). Brak umiejêtno¶ci jest wprawdzie problemem powszechnym,
ale nie wspólnym, tylko ka¿dego indywidualnie.

Musisz sie przyzwyczaiæ, ¿e z usenetu korzystaja g³ównie ludzie doro¶li,
wiêc równie¿ od innych wspó³u¿ytkowników oczekuj± oni doros³o¶ci. Oczywi¶cie,
pewien odstetek to m³odzie¿, czasem bardzo dokuczliwa, ale je¶li sytuacja
bêddzie se pogarszaæ (tj, coraz wiêcej bêdzie m³odych, którzy nie bêd±
umieli korzystaæ z grup dysusyjnych), nieodwo³alnie bêdzie im ograniczany
dostêp do grup - np. poprzez wprowadzanie moderacji.

> Mam 11 lat(jestem lamerk±).

Mam nadziejê, ¿e jednak _nie_ jeste¶ lamerk±. Lamer, to kto¶ taki, kto nie
tylko nie wie, nie umie i nie rozumie, ale do tego jednocze¶nie uwa¿a lub
udaje ¿e wie i umie, a przy tym nie wykazuje chêci, by naprawdê sie nauczyæ.

> Zrobi³am stronkê za pomoc± programu Webmajster, lecz nie mogê umie¶ciæ
> jej na moim koncie. Mam jej adres, lecz na koncie mam tylko wizytówkê,
> a chcia³abym na koncie umie¶ciæ to, co zrobi³am w Webmajsterze.

Na swoim koncie masz stronê o nazwie index.html . Tak samo musisz nazwaæ
stronê HTML, któr± zrobi³a¶ w Webmajstrze. Nastêpnie powinna¶ now± stron±
zast±piæ tê star±. Nie wiem jak dzia³a Webmajster, nie u¿ywam tego
programu i nie zamierzam, ale chyba sama mo¿esz przeczytaæ o tym na stronie
http://republika.onet.pl/pomoc.html . Aby umie¶ciæ now± stronê na serwerze,
potrzebujesz jaki¶ program typu FTP - programy takie s³uz± do kopiowania
plików w Internecie, tak jak kopuje siê pliki na dysku komputera. Osobi¶cie
polecam program Total Commander . Instrukcja jego u¿ywania jest tu:
http://republika.onet.pl/1,607,2,pomoc.html Korzystaj wiêcej ze stron
pomocy W Republice, bo s± one naprawdê niez³e.

> Mam jeszcze jedno pytanie- jak skasowaæ zrobion± przezemnie wizytówkê?
> Bardzo was proszê o pomoc!

Mam nadziejê, ¿e pomog³em. Je¶li niewystarczaj±co - dalej pytaj raczej w
grupie pl.internet.pomoc

Poza tym jeszcze jedno. Nie publikuj na swojej stronie Internetowej tak
dok³adnych danych jak to robisz. Na pewno podobnego zdana bêd± Twoi
Rodzice - samo zdjêcie i imiê wystarczy. Podajac e-mail (w ka¿dym razie
w taki sposób jak to zrobi³a¶), nara¿asz siê na otrzymywanie e-maili,
których na pewno nie chcia³abyæ otyrzymaæ, w tym ró¿nych ¶wiñstw, których
dzieci nie powinny ogl±daæ. Podaj±c telefon, adres itp - nara¿asz siê na
atak ze strony pedofila lub innego przestêpcy. To nie s± ¿arty, naprawdê.

Pozdrawiam,

--
£ukasz Kozicki
http://nospam-pl.net/