Re: Neo + zmiana ip z 80.. na 83 i problemy

Autor: Łukasz Bromirski (whetever_at_whenever.goes)
Data: Tue 16 Dec 2003 - 17:58:44 MET

Cooler wrote:

> Mimo wszystko uwazam ze najpierw powinni przetestowac czy nie bedzie
> problemow z nową klasa IP a dopiero potem ja zmieniac.
> A tak to beda mieli teraz sraczke od uzytkownikow na dezinfolinii.

Nie rozumiesz, że to nie wina TP S.A., prawda? Mimo tego, że parę osób
już o tym pisało? Po prostu tak musisz się poczepiać bo to modne?

Jest taka strona:
http://www.cymru.com/Documents/bogon-list.html

...na którą powinien zaglądać regularnie *każdy* poważny administrator
firewalli, który nie jest w stanie zrozumieć oficjalnej strony RIPE.
Innym rozsądnym rozwiązaniem jest zrezygnowanie z blokowania
nieużywanych klas, bo robi sobie i innym bobu.

Znasz angielski? Wiesz co oznacza "16 Nov 2003"? Oznacza ni mniej
ni więcej, że ludzie interesujący się tematem mieli *MIESIĄC* na
odblokowanie ruchu z sieci 83/8 i 84/8 w swoich
ACLkach/regułkach/polisach. Jeśli gdzieś nie możesz się z tej
klasy dostać, to winić możesz tylko administratora w tej lokalizacji.

A co by się stało gdyby ten blok dostał inny ISP? Też publiczny
lincz wynikający z nieznajomości aspektów technicznych?

Właśnie, ja co ciekawe też, a specjalnie przelogowałem się wczoraj.

--
Łukasz Bromirski                             lbromirski:mr0vka,eu,org