Re: W Szczecinie jedna z firm podlaczyla 30 abonentow do Neostrady

Autor: Wiesiek (spam_at_op.pl)
Data: Fri 07 Nov 2003 - 22:48:21 MET


On Fri, 7 Nov 2003 16:24:48 +0000 (UTC), "Adam Kondrat"
<adam_nielubie.spamu_at_dalete_kondrat.pl> wrote:

>z IP nie mialem problemow. Co do reklamacji to od okolo 4 miesiecy reklamuje
>swoje lacze Aperto i Ipartners po prostu zlewa sobie sprawe. Przyzwyczailem
>sie do tego i zacisnalem zeby. Zamiast lacza synchronicznego mam Aperto,
>ktore nie jest synchroniczne
Ja mialem inny problem...
Otoz coniektorzy "admini" nie rozumieja slowa "reserved for feature
use".
I to nie wazne czy mowi o tym ARIN, RIPE czy inny rejestrator IP.
Traktuja to na rowni = "private use". Ja rozumiem ze to 2 rozne slowa
i na firewallu potrafie stosowne ACLki zalozyc. Tymczasem oni jakos
"specyficznie" do tego podchodza.

Znany jest pewnie wszystkim los prefixu 80.0.0.0/8
Mam u siebie nawet skrypt w iptables ktory radzi dac DROP na taka
wlasnie maske.
Kiedys majac tepsiany polpak z takim prefixem PA ktos z GTS zablokowal
mi ten prefix na firewallu klienta ktory mial wlasnie link miedzia
RJ45. Zglaszalem to do BOK GTS, ale brak odp. W koncu ktos z
informacji sie ulitowal i odezwal. Byla to kobieta ktora pracowala w
katowiskim oddzale firmy. Ja mialem problem w wa-wie. Obiecala mi i to
tez napisala ze sprawa poszla z priorytetem HIGH do BOK warszawsiego.
U mnie ten priorytet trwal 7 dni :)))
W koncu odezwal sie jakis gosc i praktycznie nie wiedzial o co chodzi.
Przeslalem wiec mu ten sam list ktory wczesniej puscilem i..... cisza
Po tygodniu znow tam napisalem ale nie doczekalem sie odpoweidzi. Z
racji iz klienci byli upeirdliwi zadzwonilem do prezesa i go zjechalem
za piekna prace pionu technicznego. W koncu admin raczyl sie odezwac.
List mily nie byl. I moglem go odczytac w takim tonie: "wypier... ty
jeb... sku....". Akurat zabanowany serwer po drugiej stronie byl
czesto odwiedzany przez klientow i tylko przez proxy ICMu szlo sie tam
dostac. W rezultacie okazalo sie ze znajomy tam pracuje jako admin.
Zostali wlasnie nabrani na to co ty teraz napisales. On zrobil podobna
tam rozrobe i raczyli wreszcie ten prefix odbanowac.

Widac komus trzeba bylo lekcji na temat stawiania firewalli i jakie
prefixy nalezy banowac a jakie nie. Niektorym bardzo ciezko przemowic
ze niekiedy "przyszlosc" mogla juz nastac i zarezerwowane prefixy sa
obecnie uzywane.
Jedyne z mojego punktu widzenia co moge powiedziec , to to, ze ich
marketingowcy czesto seidza na newsach, grupach mailingowych, oraz
forach na www. Szczegolnie czesto sie udzielaja na ISP kiedy tylko
ktos zle na nich napisze (chodzi o firme). Niestety jednak poza glupim
pisaniem nic sie tam nie zmienia i twoj list wyraznie mi potwierdza ze
pomimo iz od mojego przypadku minelo 1.5 roku to nadal "tech support"
dziala jak dzialal i niewiele sie w tym kierunku zmienilo.

--
Wiesiek


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 18:08:35 MET DST