Re: e-wro: stan obecny (d?ugie)

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_pm.waw.pl)
Data: Wed 20 Aug 2003 - 09:06:45 MET DST

pisz_na.mirek_at_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl writes:

> Nie tylko,
> - Bitnet e-mail, relay (obecny IRC), simtel (via e-mail), praca zdalna i coś
> by się jescze znalazło
> - internet (Wrocław miał wtedy chyba 19.2 kb/s) full - wtedy jeszcze nie
> było www, tylko goher

To chyba musiales logowac sie na maszyne podpieta do EARNa - zadna
to bramka, zwykly komputer :-) No i oczywiscie podpiety do Internetu,
bo mogl byc wpiety tylko do EARNu przeciez.

simtel to co to? Bo jedyne z czym mi sie kojarzy to wsmr-simtel20
(DEC zdaje sie TOPS20/System 20 w White Sands Missile Range, zamkniety
o ile pamietam jak wojsko odcinalo MILNET od reszty sieci), i pozostale
po nim/kontynuowane archiwa np. na oak.oakland.edu.

Masz na mysli taki patent, ktory sie chyba nazywal trickle (chyba ze
to bylo cos innego), a ktoremu mozna bylo np. w mailu albo innym
SENDem podac co ma zrobic przez FTP, i ktory przesylal wyniki mailem?
IIRC to dzialalo z dowolnym FTP i glowne zastosowanie tego bylo
w przypadku maszyn, ktore nie byly wpiete do Internetu (naturalnie
maszyna robiaca za bramke musiala byc wpieta zarowno do BITNETu
jak i do Internetu).

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator