Re: Pytanie o providera: Edox4.net

Autor: wer (wercio_at_wp.tnijto.pl)
Data: Sun 20 Jul 2003 - 07:41:44 MET DST

Rafal Strzelecki wrote:
> W regulaminie swiadczenia uslug tez sa wpisy, ktore troche mnie
> niepokoja:
>
> "Operator nie gwarantuje przepustowosci transmisji do zasobów dostepnych
> w sieci Internet oraz bezpieczenstwa przekazu informacji."

To normalne. Jesli chcesz dostac sie do serwera ftp na modemie, to co
oni moga na to? Bezpieczenstwo przekazu informacji zalezy od Ciebie, co
wysylasz, czy laczysz sie przez ssl, ssh.

> Czyli wykupie lacze 512, ale czy kiedykolwiek osiagne taka transmisje, to
> juz zupelnia inna historia? Ciekawe jakie maja lacze 'na swiat'.

Pewnie zadnego. Maja lacze do innego providera, futuro, ippartners albo
tpsa. Wiekszosc malych providerow tak robi, od czegos trzeba zaczac.
Wszedzie jest tak, ze masz przepustowosc maksymalna, ale czy ja
osiagniesz to niewiadomo. Zeby miec zagwarantowana minimalna musisz miec
CIR. Poza tym zawsze jest pytanie dokad ten CIR jest?

> "Klient wyraza zgode na przeniesienie przez Operatora praw i obowiazków
> wynikajacych z Umowy na podmiot trzeci."

Tu chodzi o sprzedaz klientow. Jesli ktos bedzie chcial ich wykupic, to
wtedy nie jest rozwiazywana umowa z klientami i podpisywana nowa. Mogli
to lepiej ujac.

> Pan zaplaci nam, ale uzerac sie jak cos nie dziala to juz z firma xyz?

Serwis wskazany przez nich jest jak oni ze wzgledu prawnego. Masz
podpisana z nimi umowe, a czy oni beda sami to robic, czy przysla do
tego aborygenow czy eskimosow to ich problem. Oni odpowiadaja prawnie.

> Czy takie wpisy sa czyms normalnym w umowach? (pytam, bo nie mam
> doswiadczenia).

Zdarzaja sie ciekawsze wpisy. Uczestniczylem w wyborze providera dla
sieci osiedlowej. W zasadzie zglosila sie jedna firma sensowna, reszta
to byly male firmy, ktore chcialy dzierzawic lacze do polpaku, firma
zapewniala tylko router i okablowanie lokalne. Wybralismy firme, ktora
zaoferowala znacznie wiecej. Takie male firmy czasami maja zapisy typu,
po podlaczeniu sieci komputer klienta staje sie wlasnoscia firmy.

wer