Re: ceny domen w .pl

Autor: Ciacho (ciacho_at_SPAMSHIELD.ciacho.pl)
Data: Tue 15 Jul 2003 - 19:08:50 MET DST

        Marcin Sochacki [wanted_at_spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl]
  na: pl.internet.polip napisał/ła:

: Marek Tyminski wrote:
:
: > Widzieliscie moze strone: http://www.dnr.pl/cennik.html ?
: > Jakim cudem ktos sprzedaje takie tanie domeny ? Na stronie NASKA
: > jest jedynie informacja o tym ze ta sama firma uczestniczy w jakiejs
: > promocji... http://www.dns.pl/porozumienie/uslugobiorcy.html .
:
: Ciekawe czemu akurat promocja objęła tylko tę firmę. Równi i równiejsi?

Nie tylko te firme. Wiekszosc (jezeli nie wszystkie) firm ktora
podpisala umowe z NASKiem na rejestracje domen ma pierwszy rok tansze
domeny, potem ceny sa zalezne od ilosci "sprzedanych" domen, ale roznice
sa w zlotowkach za sztuke.

: obejść. Natomiast przesadnie ubogo wygląda podpis wystawcy certyfikatu:
: NASK CA i tyle. Brak kontaktu, e-maila, czegokolwiek. Super.

Tak NASK podpisuje.. Ba, strona na ktorej sa dostepne wszystkie podpisy
certyfikatow kazdej z firm ktora podpisala umowe z NASKiem na
"rejestrowanie" domen .pl jest prawie ogolnodostepna (dostep na
podstawie IP), a wszystkie .csr + podpisane .crt mozna sobie samemu
posciagac... Na szczescie nie ma .key, ale za to mozna dokladnie sie
dowiedziec kto bedzie "rejestrowal" .pl ;>

Pozdrawiam,
Tomasz T. Ciaszczyk

--
: ciacho<at>ciacho.pl ciacho<at>jabber.org http://ciacho.pl :.
:   "Jak bardzo mocno dano mi, odczuć że nic nie znaczę."   :.