Re: Routing po polsce (i nie tylko)

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 03 Jul 2003 - 12:19:14 MET DST

Przemyslaw Frasunek <venglin-usenet_at_freebsd.lublin.pl> wrote:
> Nie widze w tym niczego dziwnego. Ich siec, oni maja prawa narzucac
> warunki dostepu do niej.

Owszem, mają prawo. Co wcale nie oznacza, że to jest normalne.

Tak samo ja mam prawo ograniczyć dostęp do mojej sieci z sieci,
powiedzmy, LubMAN do 10 kB/s sumarycznie.

> TPSA ma prawo zarabiac na swoich klientach
> dwukrotnie, a sprzedawanie przez Telie "po cichu" operatorskiego
> dostep do TPNetu "od tylu" mozna uznac za nieuczciwa konkurencje wobec
> innych operatorow, ktorzy kupuja usluge bezposrednio od TP.

To nie jest sprzedawanie przez Telię "po cichu", tylko efekt braku
dobrych i tanich łącz do TPSA, co powoduje, że ludzie nie kupują
łącz do TPSA, bo się to nie opłaca, operatorzy nie kupują łącz do TPSA,
bo styki operatorskie to bardzo ciężki pieniądz, który lepiej wydać
na łącze zagraniczne, a do TPSA idzie defaultem, przez zagranicę.

> mtr uzywa ICMP, traceroute uzywa UDP.

Nie zawsze, nie wszystkie.

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)