Re: Umowa podpisywana poza lokalem - 10 dni?

Autor: Andrzej Bursztynski (____at_pse.pl)
Data: Thu 26 Jun 2003 - 12:14:54 MET DST

Piotr Krukowiecki wrote:
> jakis czas temu czytalem artykul o podpisywaniu umow.
> Bylo tam napisane, ze w przypadku podpisywaniu umow poza lokalem (nie
> pamietam dokladnej definicji) mozna bylo w ciagu 10 dni (albo cos kolo
> tego) rozwiazac umowe i dostac z powrotem zaplacone pieniadze.

mówi o tym ustawa, która ma w nazwie "materiały niebezpieczne" -)

> Interesuje mnie, czy moge zastosowac ten przepis w przypadku gdy
> przychodza do mnie do domu ludzie od ISP, montuja antene, podpisuje z
> nimi umowe (i pewnie od razu place im pieniadze). Rozumiem, ze w
> przypadku rozwiazania umowy powinienem dostac zwrot oplaty instalacyjnej
> (glownie koszt karty radiowej) i wplaconej oplaty abonamentowej?

Wydaje mi się, że ISP reguluje ustawa o łączności a nie konsumencka
(wspomniana wyżej).

> Nie zebym planowal stosowac, ale dobrze byloby wiedziec.
> Moze powinienem sie zwrocic z tym na pl.soc.prawo?
Zapytaj i daj nam znać jak uzyskać konstystentną odpowiedź.

--
Andrzej Bursztynski,  My personal opinions are just mine
-crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-