staly dostep do netu na terenie wiejskim

Autor: Nigel (nigel_at_nospam.nuqa.net)
Data: Sun 04 May 2003 - 18:57:24 MET DST

Witam,

a) jak sie mozna domyslac mieszkam na wsi i cierpie (jesli mozna tak to
nazwac) na brak stalego dostepu do netu. wykupilem w tpsa pakiet nocny, ale
ile razy mozna zarywac noc, conajwyzej wlaczyc kazee, winexit i walnąc w
kimono.
tepsa jest jedynym znanym mi na tych terenach ISP, to ze jedynym, nigdy nie
oznaczalo i nie oznacza ze najlepszym.
moje boje o sdi zakonczylem w gabinecie dyrektora na tepsy w zamosciu.
stwierdzil ze podan jest troche
z mojej miejscowosci, ale nie umie on okreslic kiedy bedzie mozna sdi u mnie
zalozyc... mowil ze brakuje
mu polek zeby zaopatrzyc w nią moją centrale. powiedział "nie w tym roku"
(2003), a zrozumiałem "nieprędko".
chociaz, moze cos sie zmienilo od tych 4 miesiecy.

zwracam sie do Was z pytaniem, czy macie jakis pomysł na moją sytuacje.
dostęp radiowy, satelitarny (w rozsądnych kosztach, o ile istnieją na tym
polu takie), zastanawiam
sie nad gprs w Erze - choc to tez nie rozwiązanie na dzien dzisiejszy. tyle
ze moze
predzej doczekam sie jakiejs stalki w Erze niz w tp czy czyms innym.
jesli chodzi o ten staly dostęp - nie musi byc szybki... wystarczy mi 15-20
kbps, byleby byl staly.
(czy ja wiele wymagam? ;o))) mieszkam 35 km na zachod od Zamoscia i 80 km na
poludnie od Lublina.
(jedyne co moge powiedziec o infrastrukturze telekomunikacyjnej na dzien
dzisiejszy, to to ze
we wsi stoi centrala 5ess - bodajze)
swego czasu czytalem ze modemy radiowe - nie wiem, jaki typ, jaki modem,
jaki ISP - nie znam sie - wyciągają
1,6 kBps... ki diabel? - bylo to ze 2-3 lata temu w KŚ.

pytanie teoretyczne: czy jakis ISP podjal by sie doprowadzenie 'wiekszego
lacza'
na wies w celu zalozenia sieci?

bede wdzieczny za wszelkie informacje, linki... [dot. ISP] czy co tam macie
na uwadze.
nie obraze sie jesli ktos skieruje mnie do archiwum, jesli byl juz tam taki
temat
(przejrzalem jednak pl.internet.polip ; pl.comp.networking ;
alt.pl.internet.polip ; alt.pl.internet.providers
z ostatnich 2-3 miesiecy i nic ciekawego nie zuwazylem, powinienem cos
jeszcze przejrzec?). jesli juz cos bylo
bylbym wdzieczny za przypuszczalną date wątku.

b) mowi sie ze neostrada powoli wypiera sdi i terminale sdi jaki i polki
bedą powoli zwalniane z wiekszych
miast i przenoszone do mniejszych miejscowosci. zdaje sobie sprawe ze nie
tylko ja upatruje w tym szanse,
chcialbym jednak w jakim tempie owe wdrazanie neostrady sie odbywa?
kiedys na spotach reklamowych tp widzialem info ze do konca br. 60 czy 70 %
abonentow bedzie
w zasiegu neo+ i dsl, jak to sie ma do rzeczywistosci? (zdaje sobie tez
sprawe ze nie mieszcze sie
nawet w 85 % abonentow :)p - znaczy tych ktorzy są dla tp atrakcyjni i
cenowo i w gestosci zaludnienia na km2. )

c) czy w dostepie dodzwanianym oferowanym przez tpsa ma sie w najblizszym
czasie cos zmienic?
czy zostanie np. wprowadzony pakiet calodobowy (mysle ze to by sie tp jakos
oplacalo), albo
pakiet nocny mogl sie zaczynac troche wczesniej (jak to jest w dialogu).
pytanie kieruje oczywiscie do osob ktore cos wiedzą... znają plotki, mają
ciocie, wujka, tate, mame,
brata etc... którzy odbierają wyplate z TP.. a moze sami w niej pracują, nie
wierze ze na tej grupie
nie ma nikogo z pracownikow tp. jesli nie mozna takich info ujawniac
publicznie, jesli to mozliwe
prosze na priv. < lamerska prosba? moze :) ale co zrobic. >

przepraszam za hurtowe zaspamowanie usenetu swoim postem, chcialem po prostu
dotrzec do wszystkich. dziekuje z gory za wszelkie informacje.

--
pozdrawiam,
Nigel --- nigel[at]nuqa.net --- GG:2816