Re: Najnowsze praktyki domenowe nask

Autor: Sergiusz Pawlowicz (ser_at_metalab.unccspam.edu)
Data: Tue 18 Mar 2003 - 18:36:42 MET

--->[Quoting Szuwaks <szuwaks_at_go2.pl>:]

> Moze trzeba sie wiec ochoczo skrzyknac i podac do sadu NASK
> o odebranie mu domeny .pl ???? Tylko odebranie czego?
> Administracji? Wlasnosci? Zarzadu?

Zarządu. Obecne prawo NASKu do zarządzania domeną wynika z
zaszłości historycznych, w/g opinii moich prawników jest
całkowicie niezgodnie z ustawą o zachowaniu konkurencji.
Monopol, ceny niemal najwyższe na świecie, nijak się mają do
realnych kosztów utrzymania systemu domenowego. Nie rozumiem,
dlaczego UOKiK do dzisiaj się tym nie zainteresował, wynika to
pewnie z tego, że wszyscy siedzą cicho, a krzyczą dopiero
wtedy, kiedy to im dzieje się krzywda, oczywiście wtedy już
jest za późno.

> Wlasciwie dlaczego ma ja jakis NASK a nie Kancelaria
> Prezydenta RP albo Sejmu czy Senatu?

Domeną może zarządzać choćby firma XYZ, byle by miała do
tego odpowiednie środki techniczne i wiarygodność finansową.
Oczywiście po wygraniu przetargu, w którym nie dość, że można
obniżyć ceny płacone przez posiadaczy domen, ale również
przekazać miliony "zarabiane" przez NASK do budżetu panstwa.

NASK nie jest niczym innym niż kolejną pozabudżetową agencją,
na której kasę trzaska kilku kolesi, luźno związanych z nauką
polską, a bardziej z astronomią (ceny są astronomiczne).
Istnienie NASKu jest absolutnie skandaliczne i powinno się jak
naszybciej z nim skończyć, im później, tym z większymi aferami
to będzie się wiązało.

> Ostatnio slyszalem taki haslo antyunijne:
> ''Unia go mac!!!"

Jest nadzieja, że przezroczyste procedury prawne UE akurat
pomogą wyprostować zaszłości NASKowe.

cheers - Sergiusz

--
private: http://ibiblio.org/ser/  company: http://it-zone.org/
on wallpaper: tldp.org, gnu.org, pld-linux.org, hyperreal.info