Re: Czy hit.gemius.pl jest problemem polskiego internetu?

Autor: Dariusz Jaworski (darek_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 06 Mar 2003 - 18:17:15 MET

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.pl> wrote:
> Nie wiem, w czym dokładnie masz problem z Gemiusem. Prawidłowo
> zaimplementowany kod JavaScript przesyłający do Gemiusa informacje o
> tym, że właśnie odwiedziłeś pewną stronę, powinien być umieszczony na
> samym końcu kodu strony. To znaczy, że cała strona wyświetli ci się w
> przegladarce zanim on zacznie działać.

Kod zamieszczony na końcu strony spowoduje, że Twoje wyniki będą
zafałszowane o userów, którzy wcisną "STOP" przy wczytywaniu strony.
Z tego powodu niektóre portale (vide: Onet) kod Gemiusa mają od
pewnego czasu na początku strony. Gemius jest fajnym narzędziem,
a najlepiej gdyby był to zintegrowany software sprzedawany na licencji
z możliwością instalacji u kupującego a nie tak jak jest teraz.

> Myślę, że nie ma sensu tu tłumaczyć, że blokując u siebie owo
> "dziadostwo" w przypadku komercyjnych stron obniżasz (nieprawdziwie) ich
> raportowaną oglądalność i możesz wpłynąć na ich zyski, czy nawet
> utrzymanie się przy życiu. Jest pewna szansa, że nie mając wpływów z
> reklam będą coraz więcej ze swych treści udostępniać tylko za pieniądze.
> Ale to ciebie, "prostego klikacza polskiego internetu", zapewne niewiele
> obchodzi.

To już jest jakaś kompletna bzdura. To Gemius jest jakąś wyrocznią
statystyczną w polskim internecie jak w Polsce GUS? :) Gemius jest
fajny, ale ma także wady w samej metodologii działania dlatego
oglądalność mierzona Gemiusem jest *zawsze* zafałszowana. Nie
jest to narzędzie do audytu, wierz mi.

--
FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
A tak poza tym to dziś jest mój 10230 dzień życia, sprawność