Re: DMCA w Polsce?

Autor: Jakub K. Boguslaw (madej_at_nospam.aster.pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 08:20:07 MET

Uz.ytkownik Przemyslaw Frasunek napisa?:

> Ciekaw jestem, jak taka sytuacja ma sie do polskiego prawa i jakie sa
> wasze propozycje podjecia ewentualnych dzialan? Zalaczam tresc
> otrzymanego maila.

W praktyce to wyglada tak: jesli dowiedziales sie, ze ktos za pomoca
Twojej sieci lamie prawa autorskie (np. dostales takiego emaila jak
nizej) to musisz "dolozyc wszelkich staran" aby ten preceder ukrocic.
Inaczej mowiac, wysylasz pismo do klienta w ktorym informujesz go o
fakcie otrzyania takiego emaila jak nizej i o tym, ze powinien
zaprzestac dzialan lamiacych prawa autorskie. Koniec, kropka.
Aha, zgloszenie lamania praw autorskich musisz otrzymac od reprezentanta
wlasciciela tych praw dzialajacego na terenie RP. Inne w zasadzie mozesz
skasowac :-)

Chyba nie musze dodawac, ze Ciebie, jako ISP dzialajacego na terenie
kraju nie interesuja takie drobiazgi jak zasadnosc skargi, jej
autentycznosc itp. NIE jestes policja i nie masz odpowiednich
uprawnien/kompetencji.

Pozdrawiam,

--
Jakub K. Boguslaw <madej at aster.pl> | NSA