Re: DMCA w Polsce?

Autor: Paweł Małachowski (pawmal_at_to-i-tak.niewazne)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 09:18:25 MET

On Fri, 31 Jan 2003, Piotr KUCHARSKI wrote:

> To problem ISP-a, żeby wiedział, kto (i jak) korzysta z NAT. ;)

To jeszcze niech łaskawie podadzą w monicie wszystkie konieczne
informacje umożliwiające:
1) potwierdzenie w logach NAT-hosta faktu rzekomego _połączenia_,
2) zlokalizowanie adresu IP w sieci prywatnej za NAT-hostem.

Czyli oczekiwałbym, że podadzą również swój adres IP[1] oraz numery
portów.
To smutne, że tak bezwartościowym donosem trzeba się w ogóle przejmować.
Wątpię, czy takie działanie ma rzeczywiście na celu odnalezienie
konkretnego winnego. To raczej forma nacisku na ISP, by rozwiązał
problem takimi środkami, jakie posiada: blokując P2P (te łatwe do
blokowania oczywiście). Przynajmniej do operatorów w USA. *g*

Co do sygnalizującego problem, proponuję kontaktować się z nimi
w celu zgłoszenia, że chętnie będziemy współpracować, ale że podane
przez nich dane są niewystarczające do ustalenia sprawcy. No bo
co innego można zrobić? (Pomijam ignorowanie).

Ciekawe, ile takich maili dostaje TP S.A. (i co z tym robią), tam
na SDI-kach i Neostradach P2P leci na maksa przecież.

[1] Twórcy P2P pewnie też by chcieli je poznać, ale to już nie mój
    problem...

--
{ Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }