Re: iDSL przyciety z 1 na 0,5 Mbps - rozwiazanie problemu !!!!!!!!!!!!!!!!

Autor: Tomasz Nidecki (Nidas) (nidas_at_earth.pl)
Data: Tue 28 Jan 2003 - 19:50:19 MET

Hehe, a to dobre, niezle sie usmialem.
Kilka dni po zainstalowaniu iDSL zadzwonilem do TPSA i zglosilem ze moj
1Mbps iDSL nigdy nie osiaga ani bita powyzej 0,5Mbps. Pani z infolinii
POLPAK poinformowala mnie chlodno, ze 1Mbps to tylko maksymalna
przepustowosc jaka moge osiagnac i TPSA nie daje gwarancji ze kiedykolwiek
ja osiagne. Na moje pytanie czy aby na pewno nei zaszla pomylka podczas
instalacji odpowiedziano ze nie ma takiej mozliwosci i wszystie dane
wskazuja na to ze zainstalowano u mnie 1 Mbps i za takowy place.
Wczoraj nastapil punkt zwrotny w calej sprawie. Postanowilem zglosic
telefonicznie moje niezadowolenie z czestych awarii iDSL i przy okazji
ponownie wspomnialem o niskim transferze. Pani z infolinii przyjela moje
zgloszenie.
I teraz najlepsze: po poludniu wyciagnalem z mojej skrzynki pocztowej
fakture korygujaca od TPSA. Faktura ta miala na celu zwrocenie mi czesci
oplaty instalacyjnej. Oczywiscie nie zalaczono zadnej adnotacji, ktora
moglaby wyjasnic cala sprawe. Zadzwonilem ponownie na infolinie i okazalo
sie, iz ta czesc oplaty instalacyjnej ktora zostala mi zwrocona jest
doklanie roznica w oplacie instalacyjnej iDSL 1 Mbps i 0,5Mbps. Naturalnie
nikt na infolinii nie wiedzial nic wiecej na ten temat. Razem z jenym z
panow z infolinii wydedukowalismy, iz zostala mi pomylkowo zainstalowana
usluga iDSL 0,5 Mbps i takowe parametry nadal znajduja sie w bazie danych
TPSA. Jednak ktos z krakowskiego oddzialu POLPAK zorientowal sie ze cos jest
nie tak i zamiast skonfigurowac poprawnie mojego iDSL na 1 Mbps wpadl na
pomysl zwrocenia mi czesci oplaty instalacyjnej i pozostawienia 0,5 Mbps z
ktorego dotychczas korzystalem. Oczywiscie zglosilem ten problem i jak na
razie ktorys z niezbyt rozgarnietych pracownikow krakowskiego POLPAK wlasnie
drapie sie po glowie i mysli co by z tym zrobic zeby przypadkiem nie bylo
tak jak byc powinno.

I pomyslec ze to wszystko dzieje sie w XXI wieku u najwiekszego krajowego
dostawcy uslug telekomunikacyjnych. Doslownie NIE DO WIARY ;).

--
Tomasz Nidecki (Nidas)
http://www.earth.pl