Re: Długie nazwy domen?

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 23 Jan 2003 - 14:42:52 MET

Dariusz Jaworski <darek_at_sgh.edu.pl> wrote:
> Mam pytanie: rejestrowanie takich domen jak ta poniżej to już
> standard?
> piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-uniwersalne.com.pl

Nie widzę podstaw (dających się ująć w jasne i proste zasady, które można
egzekwować, a których nie da się obejść) do niezarejestrowania takiej
domeny. Powiem więcej, zdecydowanie od zasady "rejestrujemy, co nam się
podoba" wolę zasadę "rejestrujemy wszystko" (no, zgodne z RFC), najlepiej
z automatu. Ewentualne kwestie sporne rozstrzyga sąd (lub ciało o zbliżonej
funkcjonalności).

O ile możemy stwierdzić, że ta nazwa nie łamie litery RFC, a także
możemy przypuszczać, że łamie ducha RFC, to niestety nie da się tego
przypuszczenia ująć w obiektywne i niepodważalne kryteria.

Tak więc zgadzając się, że nazwa mija się z duchem DNS (hierarchiczne
uporządkowanie, łatwiej zapamiętać nazwę niż IP), nie zgadzam się, że
nie należało rejestrować takiej nazwy.

Używanie jej (bądź nie) to już problem tego, który będzie tej domeny
próbował używać, a nie problem rejestrującego domeny. I lepiej, żeby
tak pozostało.

> Przecież wiadomo po co rejestruje się takie domeny
> (pozycjonowanie strony w wyszukiwarce).

No cóż, cel zapewne będzie osiągnięty, dopóki takie praktyki nie staną
się nagminne, a wyszukiwarki zmienią kryteria. :)

p.

PS problem podobny, choć na mniejszą skalę, miałem z aliasami @irc.pl;
   po kilku latach ręcznego zarządzania tego i przyznawania aliasu
   bądź nie zrobiłem automat, który zezwala (przy zachowaniu warunków
   technicznych (max 9 znaków, [a-z0-9_.-]) na dowolne aliasy.
   I przestałem się przejmować, że ktoś zakłada alias '-_-I-_-_at_irc.pl'.
   W czerwcu 2000 były 1253 aliasy (wtedy przestałem bawić się ręcznie),
   teraz jest ich 12427, wśród nich na pewno takie, których bym ręcznie
   nie założył.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)