Re: Długie nazwy domen?

Autor: Dariusz Jaworski (darek_at_sgh.edu.pl)
Data: Thu 16 Jan 2003 - 22:17:19 MET

Samotnik <samotnik_at_samotnia.eu.org> wrote:
> Jeśli NASK nie widzi przeszkód, to o co chodzi? Pewnie o to, że ktoś
> wpadł na ten pomysł wcześniej niż Ty, albo że w ogóle wpadł na ten
> pomysł, a Ty nie?

Tak, o nic innego mi nie chodzi tylko o tę domenę, bo właśnie
zająłem się produkacją pilotów do telewizorów a oni mi ją zajęli.
Teraz nie mogę się dopchać z moją stroną, która nie ma tak
długiej i wyczerpującej nazwy, na wyższą pozycję w rankingu
chociażby wyszukiwarki na wp.pl :) Ale oczywiście poradzę
sobie. Zarejestruję jeszcze dłuższa domenę z jeszcze bardziej
wyczerpującą informacją o moich wspaniałych pilotach i mogą
mnie... cmoknąć ;-) Albo ze 100 takich domen. NASK zarobi,
ja zarobię (bo więcej klientów do mnie trafi). Zatrudnię więcej
ludzi do produkcji pilotów, spadnie bezrobocie, zapłacę więcej
podatków itp. itd. Wychodzi na to, że wszyscy będą szcześliwi :-)
No może poza podłą konkurencją, bo im być może wszystko
to spadnie? Wtedy oni zarejestrują 200 innych domen tego typu,
widząc jak wiele mi to dało i w efekcie szczęśliwy będzie...
chyba tylko NASK ;-) [1]

Za chwilę przy takiej polityce (ale oczywiście zgodnej z RFC)
wpisując cokolwiek do wyszukiwarek dostaniesz 3000 adresów
tego typu, do tego często prowadzących do pornositetów.
Wpisz sobie "powstanie styczniowe" na wp.pl. Ktoś gdzieś
podawał ten przykład.

No i jak inni przestaną w końcu wzorem Googla w ogóle rank'ować
po tym co jest w treści przydługiego urla to jaki będzie
cel rejestrowania takich domen? Żeby było trudniej zapamiętać? :)

Nie szukaj drugiego dna tam gdzie go nie ma. To ad. vocem końcówki
tego co napisałeś. I dobrze, że ktoś wspomniał o RFC, bo inaczej
musiałbym dodać, że uznawanie NASKu za wyrocznie mogło się kiedyś
dla rozwoju polskiego internetu skończyć katastrofą.

[1] - fikcja oczywi6cie

--
Dariusz Jaworski   | "Ja jestem osłem i ty jesteś osłem" - Anthony de Mello |
darek_at_sgh.edu.pl   | Jeśli koniecznie musisz odpisać prywatnie s/edu/waw :) |