Re: Co drgnelo w sprawie p2p? (OT?)

Autor: Jacek Popławski (jp_at_no.more.hosts)
Data: Wed 15 Jan 2003 - 15:08:43 MET

my newsreader told me that MSZ wrote:
> RIAA to nie jest (niestety) banda idiotów. Rozpuszczenie wirusa/robala
> wystawiłoby ich na duże nieprzyjemności, z możliwością odsiadki włącznie dla
> osób bezpośrednio zaangażowanych.

1) O ile pamiętam RIAA czuje się w obowiązku do umieszczania w p2p różnego
rodzaju niespodzianek

2) Na tego typu działanie w całości odporna jest sieć Edonkey2000 (dzięki
hashom)

3) (wreszcie na temat) Jedną z pionierskich firm w dziedzinie walki z P2P jest
Telekomunikacja Polska, istnieje niezwykle prosty sposób [1] na zawieszenie
SDI:

Wystarczy odpalić klienta p2p który korzysta z dużej liczby połączeń (np.
mldonkey lub któraś gnutella), jeśli nie ograniczymy tej liczby na routerze, to
po pewnym losowym czasie (od paru sekund do kilkudziesięciu minut - w
zależności chyba od obciążenia routera TPSA) połączenie pomiędzy SDI a
Internetem znika [2]. Lampki mrugają, ale nie da się już pingować niczego.
Jedynym ratunkiem jest wtedy restart ppp. Do osób które pragną mnie
poinformować, że plotę bzdury: jest to potwierdzone na wielu komputerach, także
działających wyłącznie pod Windows. Nie jest to (jak próbowało mi wmówić parę
osób) problem z konfiguracją domowego routera, lub jego niewydolność. Raczej
chodzi o to coś (router sprzętowy?) po stronie TPSA.

[1] Ktoś pisał, że są dwa rodzaje półek w TPSA i podatne na to są tylko półki
pierwszego rodzaju, możliwe jednak, że chodzi o półki większe (na mniejszych
jest przecież mniejszy ruch)

[2] Najprawdopodobniej chodzi wyłącznie o to jedno SDI, reszta półki działa
normalnie.

--
Free Software - find interesting programs and change them
NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies