Re: Zapowiedzi szczescia we Wroclawiu :)

Autor: Paweł Małachowski (pawmal_at_to-i-tak.niewazne)
Data: Wed 08 Jan 2003 - 16:07:47 MET

On Wed, 8 Jan 2003, Marek Wodzinski wrote:

> Sorry, ale to jest pomylka - jezeli mowimy o dostepie do Internetu za
> smieszne pieniadze, to za to co bedziesz placil bedziesz mial tylko cos
> troche lepszego od modemu (docelowo). Przy tej cenie juz nie chodzi o
> kable, bo bez tego wogole mozna zapomniec o swiadczeniu takiej uslugi, ale
> o koszt lacza i ile razy zostanie ono sprzedane (overbooking).
> Ze na poczatku bedzie swietnie? Zobacz co sie stalo z tele2 i jak
> podwyzszylo abonament i obnizylo przepustowosci nalapawszy klientow.

Podsumowując, to samo można chyba powiedzieć o dowolnym innym detalicznym
dostawcy? (Że nałapie, a potem pogorszy).
Jeśli tak, to biorąc pod uwagę zerowy koszt podłączenia, wypada uznać
całość za świetną propozycję i się podłączyć. Tylko wcześniej sprawdzić,
czy umowa nie ma zaporowej kary za jej zerwanie. ;)

> Jak bedzie naprawde zobaczymy po roku od uruchomienia...

Można też rozumować: przez rok będzie nieźle, a potem się zobaczy. ;)

(Jak w Lublinie startowało Futuro to się z nich ludzie śmiali, że na
bidnym Polpaku działają, też mi operator. Jak widać, niczego to nie
przesądziło, a rozwój łączy następował w miarę potrzeb).

Goście od strony ulegli magii liczb i podłożyli się z tym oferowaniem
10Mbps, już widzę te telefony od userów: ,,miało być 10MB/s a leci mi
300KB/s, to jest skandal!''. ;-)))
No i jest jeszcze taka sprawa, że stoi za tym nie Krzak s.c. ale
Miejscy Ciepłownicy, jak można się spodziewać z własnym MAN-em na
własnych światłowodach, a nie super 2.4GHz z Milleniumami, jak jakieś
bum.pl z wątku obok. ;)
Jeśli, podkreślam, JEŚLI czegoś nie zchrzanią i nie staną się za szybko
pazerni ;) to za rok mogą mieć klientów liczonych osiedlami ;), AS-a
(o takich planach strona wspomina), peering z WASK-iem, Netią i Polpakiem,
i żadna konkurencja im już nie podskoczy.

Prywatnie jestem bardzo ciekawy, jak im to wszystko wyjdzie. W moim
pojęciu przy dobrej ręce u steru są skazani na sukces.

--
{ Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }