Re: Internet w IPartners

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Thu 05 Dec 2002 - 14:25:47 MET

> [ciach]
>
> Wsytarczy wpuszczać ruch z IPartners na łączach zagranicznych! IPartners
> chyba bardziej się opłaca pchać ruch do ATman via sprint niż via Polpak.
> I moim zdaniem tutaj bardziej winny jest ATman, który stroi większe
> fochy od IPartners a ludzią jak nie działało tak nie działa ...

Juz kiedys przerabialismy z innym operatorem 'wezel wyniesiony w USA dla
wymiany ruchu krajowego'. Opinie nie byly dosc pochlebne, i nie specjalnie
pozytywnie takie rzeczy wplywaja na jakosc i rozwoj Internetu w kraju. Ale
to oczywiscie kwestia podejscia.

Podobnie problem oplacalnosci - czy operator powinien wylacznie kierowac
sie kosztem i oplacalnoscia, czy byc moze takze pomyslec o jakosci pracy
dla uzytkownikow. Dla niektorych cena jest jedynym wyznacznikiem, i nie
dbaja o jakosc komunikacji z innymi, inni maja inna polityke.

Ciezko mi takze mimo wszystko przyjac, ze wymiana ruchu w darmowych
wezlach z ktorymi istnieje polaczenie, lub po bezposrednim polaczeniu
miedzy siaciami jest 'mniej oplacalna' niz wysylanie ruchu przez swiat.

k.